Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZADANIE NAUCZYCIELA W MODULE III (dla chętnych)
Autor: Agnieszka Szarszewska
Przedmiot/ rodzaj zajęć: j. angielski
Temat lekcji: Where is my mobile
phone? Określanie położenia.
Klasa: IV
Cele uczenia się ucznia:
Kryteria sukcesu dla ucznia:
Będziesz potrafił:
- podać nazwy mebli i sprzętów,
Będziesz potrafił zapytać i odpowiedzieć na
pytanie dotyczące położenia różnych
przedmiotów.
Będziesz potrafił:
- zapytać, gdzie coś się znajduje,
- okreslić, gdzie coś się znajduje.
Będziesz posiadał zasób słownictwa
umożliwiający wykonanie wyżej
wymienionych zadań.
Będziesz poprawnie wymawiał poznane
zwroty.
Dotychczasowa wiedza i
umiejętności uczniów:
Uczniowie w większości znają nazwy
podstawowych sprzętów i mebli, znają
przyimki miejsca. Lekcja ma na celu
utrwalenie umiejętności już posiadanych i
ćwiczenie praktycznego wykorzystania
nowych.
Narzędzia TIK, które zamierzam
wykorzystać na tej lekcji oraz cel
ich zastosowania:
Tablica interaktywna:
1) Wyświetlenie dużego zdjęcia ,
potrzebnego do gry aktywizującej.
2) Strona internetowa anglomaniacy.pl
- gry utrwalające słownictwo.
Przebieg lekcji – aktywności
uczniów prowadzące do
osiągnięcia celów lekcji:
1. Uczniowie wykonują krótkie ćwiczenie
aktywizujące i przypominające poznany
materiał - wykonują polecenia wydane
najpierw przez nauczyciela, a potem przez
wybranego ucznia/uczniów (np. Put your
pencil on the floor.) (5 min.)
2. Uczniowie, podzieleni na dwie
pięcioosobowe grupy, wykonują kolejno 2
tury ćwiczenia na stronie internetowej - graja
w Memory. Wygrywa drużyna, która szybciej
wykona zadanie. (5 - 10 min.)
http://www.anglomaniacy.pl/kitchenMatching.
htm
http://www.anglomaniacy.pl/livingRoomMatch
ing.htm
2. Nauczyciel wyświetla na tablicy
interaktywnej duże kolorowe zdjęcie pokoju.
Uczniowie nazywają znajdujące się tam
meble i sprzęty.
3. Uczniowie przez minutę patrzą na zdjęcie,
starając się zapamiętać jak najwięcej
szczegółów. Po tym czasie nauczyciel
wygasza ekran.
4. Nauczyciel dzieli uczniów na dwie
pięcioosobowe grupy. Ich zadaniem jest
odpowiedzieć na pytania dotyczące
położenia przedmiotów w pokoju. Pytania
zostały uprzednio przygotowane przez
nauczyciela. Za każdą dobrą odpowiedź
grupa otrzymuje punkt. Gra trwa około 15
minut.
5. Uczniowie powracają na swoje miejsca.
Każdy otrzymuje dwa podobne obrazki, na
których powinien znaleźć różnicę w
położeniu przedmiotów. Uczniowie (chętni)
najpierw wykonują ćwiczenie ustnie, potem
(wszyscy) pisemnie w zeszycie. (około 10
min.)
6. Nauczyciel sprawdza wykonanie ćwiczenia.
Sposób podsumowania lekcji z
uwzględnieniem celów:
Uczniowie aktywnie i chętnie uczestniczyli w
zajęciach. Większość z nich potrafi określić
położenie, znają nazwy podstawowych mebli
i sprzętów. Wykorzystane gry i praca w
grupie pozwoliła zaangażować się też
uczniom, którzy mają trudności w nauce
języka.