Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Sporządzony zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli z dnia 1 grudnia 2004 r.
§8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
| | | | | |
|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Terminy |Dokumentowanie |
| | | | | |
|1. |Poznanie wymagań |1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. |VIII – IX 2007 |Notatki własne. |
| |i procedury awansu zawodowego na |2. Analiza obszarów pracy szkoły i potrzeb uczniów. Rozpoznanie możliwych kierunków działań w |VIII – IX 2007 | |
| |nauczyciela dyplomowanego. |okresie stażu. |Na bieżąco | |
| |Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. |3. Zapoznawanie się z publikacjami dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli. | | |
| | | | |Plan rozwoju zawodowego. |
| | | | | |
|2. |Dogłębne poznanie zasad funkcjonowania |1. Analiza dokumentów regulujących pracę szkoły. |IX – X |Notatki własne. |
| |i organizacji pracy szkoły. | |2008 | |
| | |2. Stosowanie prawa szkolnego. |Na bieżąco |Potwierdzenie dyrektora szkoły |
| | | | | |
| | | | | |
|3. |Uczestniczenie |1. Współpraca z dyrektorem szkoły, wychowawcami, nauczycielami i rodzicami. |Na bieżąco |Potwierdzenie dyrektora szkoły |
| |w pracach organów szkoły związanych z |2. Udział w pracach różnych komisji powoływanych przez dyrektora szkoły. | | |
| |realizacją jej podstawowych funkcji |3. Udział w opracowywaniu dokumentów szkoły. | | |
| |i wynikających z nich zadań. |4. Uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i wdrażanie zatwierdzonych zadań i wniosków w | | |
| | |pracy. | |Przedmiotowy system oceniania z języka|
| | |5. Modyfikacja i wdrażanie przedmiotowego systemu oceniania. | |niemieckiego |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|4. |Samokształcenie. |1. Samodzielne studiowanie literatury merytorycznej, pedagogicznej i metodycznej. |Na bieżąco |Bibliografia, własne notatki |
| | |2. Zapoznawanie się z nowościami wydawniczymi dotyczącymi nauczanego przedmiotu. | | |
| | | | | |
|5. |Uczestniczenie |1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału |Na bieżąco |Świadectwa ukończenia kursów |
| |w wewnątrzszkolnym |w różnych formach wewnątrzszkolnego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli. | | |
| |i zewnętrznym doskonaleniu nauczycieli.| | | |
| | | | | |
|6. |Opracowanie procedur zapewnienia |1. Opracowanie narzędzi badawczych do diagnozy i mierzenia jakości pracy edukacyjnej (testy |Na bieżąco |Testy, ankiety, analizy, sprawozdania,|
| |jakości pracy dydaktycznej. |diagnostyczne, sumatywne, trwałości wiedzy, ankiety). | |wnioski |
| | |2. Analiza wyników mierzenia jakości pracy edukacyjnej. | | |
| | |3. Ewaluacja i podejmowanie działań naprawczych. | | |
| | | | | |
|7. |Stosowanie nowoczesnych metod |1. Stosowanie metod aktywizujących. |Na bieżąco |Potwierdzenie dyrektora szkoły |
| |nauczania. |2. Stosowanie pracy metodą projektu. | | |
| | |3. Stosowanie multimedialnych programów edukacyjnych. | | |
| | |4. Wykorzystywanie płyt CD, DVD i kaset video. | | |
| | | | | |
|8. |Prowadzenie dodatkowych zajęć. |1. Prowadzenie koła języka niemieckiego w klasach I – III. |Na bieżąco |Potwierdzenie dyrektora szkoły |
| | |2. Prowadzenie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do konkursów. | | |
| | | | | |
|9. |Współpraca z doradcami metodycznymi w |1. Kontynuacja współpracy z doradcami metodycznymi. |Na bieżąco |Zaświadczenia, |
| |zakresie nauczania języka ...