Dodaj publikację
Autor
Dorota Dropińska-Kaźmierczak
Data publikacji
2013-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Temat: „Sie hat ein schönes Gesicht“ - wykorzystanie tablicy multimedialnej na lekcji języka niemieckiego.
 Pobierz (doc, 37,0 KB)

Podgląd treści

Hospitacja lekcji języka niemieckiego w klasie
drugiej

Temat: „Sie hat ein schönes Gesicht“- wykorzystanie tablicy multimedialnej na
lekcji języka niemieckiego.

Opracowała:

Arkusz hospitacji

Nauczycielka prowadząca:

Przedmiot: język niemiecki
Podręcznik: Kompass 3
Klasa: druga gimnazjum

Termin:

Temat lekcji: „Sie hat ein schönes Gesicht“ - wykorzystanie tablicy multimedialnej na lekcji języka niemieckiego.

Cele ogólne:
• zdobycie umiejętności opisu wyglądu zewnętrznego,
• kształtowanie umiejętności korzystania ze środków dydaktycznych,
• rozwijanie umiejętności interpersonalnych,

Cele szczegółowe:
• rozwijanie umiejętności całościowego i szczegółowego rozumienia tekstu czytanego,
• rozwijanie umiejętności pisania,
• doskonalenie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi ustnych (odpowiedź na pytania oraz swobodna wypowiedź na podany temat),
• kształtowanie umiejętności rozumienia słownictwa z kontekstu,
• utrwalenie słownictwa z zakresu wyglądu zewnętrznego.

Metoda: aktywizująca

Formy pracy:
• indywidualna
• w grupach
• plenum

Środki dydaktyczne:
• komputer z dostępem do Internetu
• podręcznik interaktywny
• tablica multimedialna
• rzutnik
• podręczniki i zeszyty ćwiczeń
• szary papier, markery

Konspekt lekcji

1. Powitanie, sprawy organizacyjne, poinformowanie uczniów o tym czego będą się dzisiaj uczyli.

2. Ćwiczenie 1: uczniowie czytają tekst ogłoszenia prasowego – praca indywidualna, a następnie odpowiadają na dwa pytania do tekstu – plenum.

3. Ćwiczenie 2: uczniowie dokładnie przyglądają się dziewczynie na okładce książki - praca indywidualna, a następnie wybrane osoby podchodzą do tablicy i podkreślają wskaźnikiem cechy charakterystyczne dziewczyny. Potem następuje podsumowanie wyglądu dziewczyny - uczniowie (już bez spoglądania na tablicę) zapisują na szarym papierze cechy charakterystyczne wyglądu - plenum

4. Ćwiczenie 3: uczniowie przyglądają się zdjęciom trzech dziewczyn, a następnie czytają trzy krótkie teksty i dopasowują numer zdjęcia do tekstu- praca indywidualna. Potem wybrani uczniowie zapisują numery zdjęć wskaźnikiem na tablicy – plenum

5. Ćwiczenie 4: praca w parach z podręcznikiem. Uczniowie uzupełniają na podstawie 2 i 3 ćwiczenia regułę gramatyczną. Sprawdzamy ją wspólnie na tablicy multimedialnej.

6. Ćwiczenie 5: praca w parach. Każdej parze nauczyciel czyta jedną cechę wyglądu. Jedna osoba z pary (po szybkiej naradzie) podchodzi do tablicy i za pomocą wskaźnika rysuje tę cechę. Gdy wszystkie pary skończą, na tablicy powstanie głowa dziewczyny. Na koniec jeden uczeń opisze jeszcze raz powstały obrazek - plenum

7. Praca domowa: Wklej do zeszytu zdjęcie ulubionego aktora, sportowca, modelki itp. i opisz cechy jego wyglądu.

8. Podsumowanie: nauczyciel pyta uczniów czego się nauczyli podczas dzisiejszej lekcji i do czego wykorzystają zdobytą wiedzę i umiejętności?