Dodaj publikację
Autor
Agata Żelazna-Jeśko
Data publikacji
2013-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
36

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny w gimnazjum obejmuje kartę i sprawozdanie z projektu, a także ankietę ewaluacyjną dla uczniów.
 Pobierz (doc, 96,0 KB)

Podgląd treści


KARTA PROJEKTU EDUKACYJNEGO

Tytuł projektu: EXPLORING GREAT BRITAIN - Odkrywamy ciekawe miejsca Wielkiej Brytanii

Skład zespołu uczniowskiego:
_________________
__________________
___________________
_________________
Nauczyciel (opiekun):Agata Żelazna-Jeśko ________________

Główne cele projektu:
1. Poznanie historii, tradycji, legend związanych z ciekawymi miejscami w Wielkiej Brytanii
2. Wykorzystanie Internetu, oraz literatury angielskiej
3. Posługiwanie się źródłami historycznymi do wykonywania różnego rodzaju zadań
4. Wykorzystywanie wyobraźni w procesie uczenia się
5. Zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka
6. Wykorzystanie Internetu, wyobraźni w procesie nauczania
7. Rozbudowanie autonomii uczniów

Cele szczegółowe:
Grupa przygotowuje prezentację w formie albumu- przewodnika turystycznego w języku angielskim pokazującą słynne miejsca w Wielkiej Brytanii, a także ich historię, legendy z nimi związane oraz znaczenie i funkcję, którą pełnią obecnie.
W trakcie realizacji projektu uczniowie będą mogli wykorzystać swoją dotychczasową znajomość języka angielskiego jak również poszerzyć zasób słownictwa oraz poznać historię i znaczenie najsłynniejszych budowli i miejsc wartych zwiedzenia w Wielkiej Brytanii.

Planowane efekty:
a) dla uczniów:
- zainteresowanie uczniów
- poszerzenie wiedzy
- rozwijanie strategii planowania i organizacji pracy
- współpracy w grupie
- rozwijanie strategii samodzielnego uczenia się, zbierania i selekcjonowania informacji
- uczniowie podczas pracy nad projektem poznają historię Wielkiej Brytanii.
- czynnie biorą udział w procesie nauczania (aktywizacja uczniów)
- wykorzystają do nauki języka angielskiego internet, tworzą ciekawą prezentację w formie albumu – przewodnika turystycznego
- uczą się podejmowania decyzji i przyjmowania odpowiedzialności
- ćwiczenie umiejętności komunikowania się
- korzystając z internetu wyrabiają nawyk użytkowania tej formy nauki
- lekcje języka angielskiego staną się bardziej atrakcyjne dla uczniów
- nabywają umiejętność rozwiązywania problemów i twórczego myślenia
- ocenią własną pracę i zaprezentują jej efekty

b) dla szkoły:
- stworzenie nowej pomocy dydaktycznej

Czas realizacji: 21 .02.2011 – 27.05.2011

Sposób prezentacji: forum klasy (grupa uczniów z klas IIA i IIB)– lekcja j. angielskiego.

Przedmioty nauczania, z których możliwe jest wystawienie oceny cząstkowej: j. angielski, historia, geografia, plastyka.

Wychowawca: ___________________

Przebieg projektu:

Wymagane treści projektu:
Elementy wiedzy o krajach obszaru języka angielskiego oraz o kraju ojczystym z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego oraz tematyki integracji europejskiej.
Podróżowanie i turystyka.

Forma prezentacji :
• Album

Źródła materiałów do projektu:
• Internet
• Literatura
• Prywatne zbiory fotografii

Sposób przedstawienia efektów pracy:

|Grupa przygotowuje sprawozdanie: |Kryteria oceny projektu: |
|temat pracy i forma |estetyka |
|sposób realizacji |pomysłowość, oryginalność |
|podział czynności w grupie |poprawność językowa |
|ocena pracy własnej |zaangażowanie w realizację projektu |
|stopień trudności zadania | |
|problemy przy realizacji |Ocena prac: punktacja za każde kryterium od 1 do 6 |
|korzyści z projektu |24-21 bdb |
| |20-18 db |
| |17-15 dst |
| |14-10 dop |
| | |

Prezentacja:
• Prezentacja projektu przez uczniów; sprawozdanie z realizacji
• Ocena ...