Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
1
PRZEDMIOT: Język angielski (podręcznik New English Zone 2, Oxford)
KLASA: V
TEMAT LEKCJI: Opisujemy swój pokój- umiejętność mówienia.
CZAS: 45 minut
CELE LEKCJI:
- poznawcze (intelektualne): utrwalenie gramatycznej konstrukcji there is/ there are
w wypowiedzi ustnej, przypomnienie sposobu opisu pomieszczeń (nazwy pomieszczeń,
meble, przyimki miejsca)
- praktyczne (psychomotoryczne): słuchanie opisu trzech pokoi sypialnych, opisywanie
wyglądu własnej wymarzonej sypialni, słuchanie i śpiewanie piosenki „Where’s my pen?”
- wychowawcze (motywacyjne, emocjonalne): efektywne wykorzystanie posiadanych
wiadomości, aktywny udział w lekcji, zwiększenie samodzielności pracy, wykorzystanie
podczas wykonywania ćwiczeń wiadomości z zakresu innych rodzajów edukacji,
doskonalenie posługiwania się poprawnym słownictwem (wymowa, kontekst).
METODA NAUCZANIA: ćwiczenia praktyczne uczniów
FORMA PRACY: praca z całym zespołem klasowym, praca indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: magnetofon, podręczniki i zeszyty ćwiczeń.
ZAŁOŻENIA: uczniowie znają słownictwo związane z pomieszczeniami w domu, znają
zasady używania konstrukcji there is/ there are, znają przyimki miejsca (in, on, at).
PRZEBIEG LEKCJI
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE:
-
sprawdzenie obecności uczniów,
- podanie tematu lekcji,
PRZEBIEG LEKCJI:
- uczniowie zajmują stałe miejsca w ławkach,
-
zapisują temat lekcji,
- uczniowie otwierają podręczniki,
- przypomnienie poznanych słówek i zwrotów (kitchen, bathroom, hall, dining room, living
room, bedroom, bath, armchair, chair, washbasin, fridge, table, toilet, sofa, wardrobe, bed,
stereo, cooker, in, on, at, there is, there are)
- Nauczyciel wyjaśnia, na czym będzie polegało pierwsze ćwiczenie, uczniowie słuchają
nagrania 3 osób mówiących o swoich pokojach. Zadaniem uczniów jest dopasowanie
wypowiedzi uczniów do właściwych obrazków.
2
- uczniowie mają za zadanie ustnie opisać wygląd wymarzonej sypialni (podręcznik-
zadanie 3 str. 14)
- uczniowie prezentują przygotowaną przez siebie wypowiedź ustną,
- nauczyciel tłumaczy zadanie drugie- uczniowie słuchają piosenki a następnie sami
próbują śpiewać,
- uczniowie wykonują ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (zadanie 1 str. 12- Popatrz na obrazki
i przeczytaj zdania. Następnie wpisz odpowiednie imię obok każdego zdania),
- na zadanie domowe każdy uczeń ma opisać w zeszycie swój wymarzony pokój w taki
sposób jak ćwiczone to było na zajęciach,
- podsumowanie i zakończenie lekcji.