Dodaj publikację
Autor
Mariusz Koza
Data publikacji
2013-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy program wychowawczy o zrealizowania w klasie piątej szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 88,5 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO–DYDAKTYCZNEJ

KLASY V A

W ROKU SZKOLNYM

2012 / 2013

WYCHOWAWCA:
mgr inż. Mariusz Koza

|Lp. |TEMAT JEDNOSTKI LEKCYJNEJ |CELE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE, ZADANIA |KORELACJA Z DOKUMENTA-CJĄ |TERMIN REALIZA-CJI |
| | | |SZKOŁY | |
|1. |Kodeks ucznia. |Zapoznanie uczniów |Program Profilaktyki. |Wrzesień |
| | |z obowiązkami i prawami ucznia oraz z | | |
| | |nagrodami i karami, zapoznanie z dokumentacją| | |
| | |szkolną. | | |
| | |Bezpieczna droga do i ze szkoły. | | |
|2. |Wybór samorządu klasowego. |Wybór przewodniczącego, zastępcy, skarbnika, | |Wrzesień |
| | |sekretarza, zadania dla samorządu. | | |
|3. |Czego wymagam od wychowawcy? Czego |Omówienie zasad współpracy w roku szkolnym | |Wrzesień |
| |wychowawca wymaga ode mnie? |2012/2013. | | |
|4. |Temat wolny wynikający z bieżących | | |Wrzesień |
| |potrzeb. | | | |
|5. |Planuje swój dzień |Metody planowania czasu wolnego, |Program profilaktyki, |Październik |
| | |przedstawienie codziennych zbędnych czynności| | |
|6. |Gry i zabawy integrujące grupę |Uświadomienie dzieciom, że praca zespołowa | |Październik |
| | |daje możliwość doświadczenia: solidarności, | | |
| | |współodpowiedzialności, wzajemnej tolerancji.| | |
|7. |Sztuka kompromisu. |Szacunek do czyjegoś zdania, umiejętność |Program profilaktyki, |Październik |
| | |działania w zespole |program wychowawczy – kultura| |
| | | |bycia, kultura osobista, | |
| | | |kultura języka. | |
|8. |Lubię cię bo… Potrzebuje cię bo… |Aktywne uczestnictwo w życiu klasy, |Program profilaktyki, |Październik |
| | |organizacja pomocy koleżeńskiej, opracowanie |Program wychowawczy – | |
| | |klasowego kodeksu postępowania. |wrażliwość na zło. | |
|9. |„Spieszmy się kochać ludzi bo tak |Kultura dobrego zachowania się zarówno wobec |Program wychowawczy – |Październik |
| |szybko odchodzą” |ludzi żyjących jak |tradycja rodzinna i udział w | |
| | |i wobec zmarłych. |kulturze. | |
|10. |Jestem obywatelem niepodległego |Postawy obywateli niepodległego państwa. |Program wychowawczy – |Listopad |
| |państwa. |Kształtowanie szacunku dla tych, którzy |wychowanie patriotyczne. | |
| | |polegli w walkach o wolność ojczyzny, | | |
|11. |Zawód moich rodziców |Kształtowanie postaw szacunku do osób |Program wychowawczy – |Listopad |
| | |dorosłych i ich pracy |tradycja rodzinna i udział w | |
| | | |kulturze. | |
|12. |Temat wolny wynikający z bieżących | | |Listopad |
| |potrzeb. | | | |
|13. |Andrzejkowe wróżby. |Znane wróżby i ich znaczenie. |Program wychowawczy – |Listopad |
| | | |tradycja rodzinna i udział w | |
| | | |kulturze. | |
|14. |Mikołajkowe niespodzianki. |Podtrzymywanie tradycji obdarowywania się |Program wychowawczy – |Grudzień |
| | |prezentami. |tradycja rodzinna i udział w | |
| | | |kulturze. | |
|15. |Z kulturą na co dzień |Nauka kulturalnego zachowania się w |Program profilaktyki, |Grudzień |
| | |miejscach. Sporządzenie listy pozytywnych i |program wychowawczy – kultura| |
| | |negatywnych zachowań. |bycia, kultura osobista, | |
| | | |kultura języka. | |
|16. |Moja rola w przedświątecznych |Tradycje, obyczaje obchodzone |Program wychowawczy – |Grudzień |
| |przygotowaniach. |w każdym domu. |tradycja rodzinna i udział w | |
| | | |kulturze. | |
|17. |Prawa dziecka |Przedstawienie praw dziecka w myśl Konwencji |Program profilaktyki |Styczeń |
| | |Praw Dziecka | | |
|18. |Obowiązki dziecka |Przedstawienie obowiązków dziecka, Jakie ja |Program profilaktyki |Styczeń |
| | |mam obowiązki. | | |
|19. |Omówienie wyników nauczania |Umiejętność samooceny | |Styczeń |
| |i ocena zachowania |i samoakceptacji. | | |
| |w pierwszym półroczu. | | | |
|20. |Temat wolny wynikający z bieżących | | |Styczeń |
| |potrzeb ...