Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Momot
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
14

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego - wychowanie przedszkolne grupa 3-latków.
 Pobierz (doc, 97,0 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY

Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: mgr Małgorzata Momot

Imię i nazwisko opiekuna stażu: Wiesława Rycerz

Miejsce pracy: Zespół Placówek Oświatowych Nr 1 w Kraśniku

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r.

Przewidywany termin ukończenia stażu: 31.05.2013

Posiadane kwalifikacje: Ukończone studia magisterskie na UMCS Lublin, Wydział Pedagogiki i Psychologii,

specjalizacja Pedagogika wczesnoszkolna

CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku.
4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli
i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego:
a) wewnątrz placówki
b) poza placówką
c) samokształcenie
7. Wspieranie aktywności twórczej dzieci.
8. Pogłębianie współpracy z rodzicami

Projekt planu rozwoju zawodowego zawiera zadania wynikające:
Z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczycieli, Dz. U. nr 260, poz. 2593; (zmiany: Dz. U. z 2007 r., nr 214, poz. 1580).
Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 97, poz.674)

§ 6 ust. 2 pkt. 1

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki, w której nauczyciel odbywa staż.

| | | | |OSOBY WSPÓŁPRACU-JĄCE |TERMIN |
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |SPODZIEWANE EFEKTY |SPOSÓB DOKUMENTACJI | | |
| | - bezpośrednia rozmowa na temat systemu awansu zawodowego|- współpraca z opiekunem stażu |- kontrakt o wzajemnej współpracy |Opiekun stażu |wrzesień 2012 |
|Nawiązanie współpracy |- określenie formy współpracy, | |między nauczycielem stażystą | |i cały okres stażu|
|z opiekunem stażu |- ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na| |a opiekunem stażu | | |
| |okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i | |- scenariusze, konspekty zajęć | | |
| |prowadzonych | |potwierdzone przez opiekuna stażu | | |
|Poznanie zasad funkcjonowania | Analiza podstawowych aktów prawnych przedszkola: |-zapoznanie się z podstawowymi |- notatki własne |Opiekun stażu |Od września do |
|i organizacji przedszkola |- Statut Przedszkola |aktami prawnymi regulującymi pracę |- kserokopie dokumentów | |maja |
| |-Koncepcja pracy przedszkola |przedszkola | | | |
| |-Ramowy rozkład dnia przedszkola | | | | |
| |- Regulamin Rady Pedagogicznej | | | | |
| |- Regulamin Rady Rodziców | | | | |
| |- Procedura przyprowadzania i odbioru dzieci z przedszkola| | | | |
|Poznanie Podstawy Programowej |Zapoznanie się z programem realizowanym w placówce „Od |- poznanie podstawy programowej |- zapis w dokumentacji przebiegu stażu |Opiekun stażu |wrzesień 2012 |
|Wychowania Przedszkolnego |przedszkolaka do pierwszaka”. Program wychowania |wychowania przedszkolnego | | | |
| |przedszkolnego | | | | |
| |I. Broda, WSiP 2010 | | | | |
|Poznanie zasad prowadzenia |Analiza dokumentacji ...