Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz do zajęcia otwartego z okazji Dnia Matki
Grupa wiekowa: 6-latki
Temat: Dzień Matki
Cel obserwacji: uczestnictwo rodziców i dzieci
Cel ogólny: zacieśnianie więzi emocjonalnej między mamą a dzieckiem
Cele operacyjne:
- właściwie reaguje na umówiony sygnał,
- potrafi zaśpiewać piosenkę „Moja mama”, „Dla mamy”,
- potrafi zagrać na instrumencie perkusyjnym,
- właściwie stosuje graficzny kod matematyczny z uwzględnieniem
przeczenia nie,
- dobiera podpisy do obrazków; zdania do obrazków; układa zdania
z rozsypanki wyrazowej,
- rysuje po śladzie - ćwiczenia grafomotoryczne,
- potrafi właściwie zastosować znaki matematyczne: <, >, =
- dodaje i odejmuje w zakresie 10.
Pomoce:
podpisy do obrazków, rozsypanka: sylabowa, wyrazowa, zdania, karty z instrumentami perkusyjnymi, obrazki do analizy wzrokowo - słuchowej,
pudełka z figurami płaskimi, karty kodu graficznego, obręcze małe, wzory
do ćwiczeń grafomotorycznych, karty pracy do uzupełniania,
kredki, koperty z imieniem dziecka, nagranie utworu „Grozik”.
Przebieg zajęć
Powitanie zaproszonych gości.
Dzieci stoją w półkolu w sali, deklamują wiersze z okazji Dnia Matki.
Reakcja na sygnał dźwiękowy.
Marsz dookoła sali - dzieci śpiewają piosenkę „Moja mama”.
Kiedy nauczycielka gra na tamburynie - dzieci chodzą na piętach, gdy na kołatce - chodzą na palcach (podczas refrenu).
Klasyfikacja jakościowa zbiorów.
Dzieci siadają w półkolu na dywanie, otrzymują pojemniki z figurami płaskimi, małe obręcze. Nauczycielka przypomina i pokazuje kod graficzny.
Pyt. Co to za klocek? Jest zielony, duży i w kształcie prostokąta itd.
Ćwiczenia w analizie i syntezie wzrokowo - słuchowej
( podział dzieci na 4 grupy o zróżnicowanym stopniu trudności):
- dobieranie podpisów do obrazków,
- dobieranie zdań do obrazków,
- rozsypanka wyrazowa.
5. Taniec "Grozik".
Dzieci ustawiają się w rzędzie w parach, tańczą taniec.
Ponownie zajmują miejsca przy stolikach.
6. Klasyfikacja ilościowa zbiorów.
Dzieci wyjmują z kopert oznaczonych niebieskim kwadracikiem - karty pracy (uwzględnienie stopnia trudności):
- uzupełnianie "Pociągu matematycznego " z zastosowaniem dodawania
i odejmowania,
- uzupełnianie zbiorów w zakresie dodawania.
7. Instrumentalizacja piosenki "Dla mamy".
Dzieci ustawiają się na linii i odliczają do 6. Zespoły otrzymują karty
z narysowanymi instrumentami perkusyjnymi:
jedynki - bębenki
dwójki – kołatki
trójki - trójkąty
czwórki - tamburyna
piątki - grzechotki
szóstki - chór
8. Ćwiczenia grafomotoryczne
Dzieci siadają do stolików na swoje miejsca, odwracają podkładki i rysują po śladzie, na kalce technicznej, bez odrywania ręki.
9. Wspólna zabawa , nauka kroków tańca "cza, cza", "lambada".
10. Rozpoznawanie przez mamy swojej podobizny na portrecie.
12. Wspólny poczęstunek, zabawa, taniec.
Opracowała: Agnieszka Przepiórkowska