Dodaj publikację
Autor
Maria Jabłońska
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opis projektu językowego dotyczącego kuchni brytyjskiej wraz z przykładową dokumentacją. Końcowym efektem projektu jest folder lub prezentacja multimedialna. Zaletą projektu jest jego uniwersalność - nauczyciel dobierając poziom trudności, może przeprowadzić projekt w grupach o różnym poziomie zaawansowania.
 Pobierz (doc, 83,5 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY

W kuchni u Brytyjczyka.

Cel projektu
Wykonanie przez zespół uczniowski folderu (ewentualnie prezentacji multimedialnej) przedstawiającego najpopularniejsze dania kuchni brytyjskiej, zaprezentowanie pracy na forum, a następnie przeprowadzenie dyskusji mającej na celu porównanie kuchni krajów anglosaskich i polskiej.

Zgodność zakresu tematycznego projektu z podstawą programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów
Projekt umożliwia zrealizowanie szczegółowego wymagania podstawy programowej języka angielskiego w gimnazjum: Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów:
Poziom III.1 pkt 1. 6 - żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne); pkt 3. Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne (np. jadłospisy, instrukcje obsługi), pkt 5. Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi pisemne, pkt 13. Uczeń posiada świadomość językową.

Cele szczegółowe projektu edukacyjnego:
A – Uczeń zna:
- słownictwo związane z produktami spożywczymi
- słownictwo dotyczące przygotowywania posiłków
- polecenia w trybie rozkazującym

B – Uczeń wyjaśnia:
- zasady przygotowywania prostych potraw kuchni krajów anglojęzycznych
- różnice między kuchnią polską a kuchnią krajów anglojęzycznych

C – Uczeń potrafi:
- przeczytać przepis, przetłumaczyć i napisać podobny
- samodzielnie wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje
- przedstawić w formie folderu przepisy kulinarne, jadłospis itp.

Kształtowanie postaw:
- planowanie własnego działania i organizowanie współpracy z innymi,
- kształcenie umiejętności pracy w zespole,
- rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia,
- samodzielne rozpoznawanie problemów i opracowywanie strategii ich rozwiązywania,
- zachęcanie do uważnej obserwacji i korzystania z oryginalnych tekstów anglojęzycznych
- rozwijanie zainteresowań ukierunkowanych na poznawanie zwyczajów innego kraju

Załącznik 1.
Karta projektu

|Temat projektu |W kuchni u Brytyjczyka. |
| | | |
|Zespół uczniowski | |……………………………………………………… |
| | |……………………………………………………… |
| | |……………………………………………………… |
| | |……………………………………………………… |
| | |……………………………………………………… |
|Nauczyciel – opiekun projektu | | |
|Planowanie etapów realizacji projektu |
|Działania |Uczniowie odpowiedzialni |Terminy realizacji |Informacja o wykonaniu |
| | | | |
|Wybór przepisów | | |……………………………………………………… |
| | | | |
| | | | |
|Przygotowanie folderu | | |……………………………………………………… |
|(opisy) | | | |
| | | | |
| | | | |
|Przygotowanie folderu | | |……………………………………………………… |
|(zdjęcia) | | | |
|Konsultacje z nauczycielem |
|Termin |Temat |Imię i nazwisko |Uwagi |
| | |nauczyciela | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Publiczne przedstawienie rezultatów projektu |
|Termin prezentacji | |
|Miejsce prezentacji | |
|Odbiorcy | |

Załącznik 2.

Kontrakt na wykonanie projektu edukacyjnego

Temat projektu: W kuchni u Brytyjczyka – folder.
Data zawarcia kontraktu:
Kontrakt zawarto miedzy nauczycielem:
a uczniami: ..................................................
.............................................................................
............................................................................
...........................................................................

Przedmiotem badan będzie (cele projektu): Wykonanie przez zespół uczniowski folderu przedstawiającego najpopularniejsze dania kuchni brytyjskiej, przedstawienie pracy na forum, a następnie przeprowadzenie dyskusji mającej na celu porównanie kuchni krajów anglosaskich i polskiej.

Na mocy niniejszego kontraktu:
1. Uczniowie przyjmują temat projektu do wykonania.
2. Uczniowie zobowiązani są do przedstawienia efektów pracy na poszczególnych etapach podczas zaplanowanych konsultacji z nauczycielem.
3. W przypadku niedotrzymania terminu przedstawienia efektów pracy uczeń otrzyma ustne upomnienie i możliwość uzupełnienia braków w terminie określonym przez nauczyciela. Jednocześnie poda powody niedotrzymania terminu na forum grupy w obecności nauczyciela ...