Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Nauczyciel Ewa Krawczyk
GSM I st. w Kluczborku
INDYWIDUALNY PLAN PRACY Z UCZNIEM
Uczeń …...….......
kl. III/6
I. Charakterystyka ucznia:
Uczennica zdolna i muzykalna, ma bardzo dobre poczucie rytmu. Pracuje niesystematycznie
głównie z powodu częstych nieobecności w szkole. Ze względu na wiek uczennicy niezbędna
jest pomoc rodziców podczas pracy w domu.
II. Zagadnienia techniczno - wykonawcze:
- prawidłowa postawa podczas gry, układ rak i palców, zasady palcowania
- rozwijanie techniki oddechowej i wydobycia dźwięku, rola przepony
- kształtowanie dźwięku poprawnego intonacyjnie
- zróżnicowanie artykulacji
- stopniowanie dynamiki
- rozwijanie biegłości palców
- dokładność realizacji tekstu
- rozwijanie umiejętności gry z pamięci, gry zespołowej i z akompaniamentem
III. Pojawiające się problemy:
- słaba kondycja oddechowa
- problem z utrzymaniem instrumentu
- nieprawidłowa pozycja głowy
- brak systematycznej pracy
- częste nieobecności uczennicy w szkole spowodowane chorobą
IV. Plan pracy nad pojawiającymi się problemami:
1. Systematyczna praca ucznia w domu:
- codzienne ćwiczenia ok. 45 minut podzielone na kilka etapów z przerwami, np. 20 minut
rano i 25 minut wieczorem lub 3x15 minut
- codzienne ćwiczenia oddechowe i długie dźwięki
- codzienne rozwijanie techniki gry na gamach
- gra przed lustrem, kontrolowanie prawidłowej postawy podczas gry.
2. Współpraca z rodzicami:
- rozmowa na temat częstych nieobecności uczennicy w szkole, systematyczności pracy
ucznia w domu,
- pomoc przy samodzielnej pracy ucznia w domu, kontrola czasu ćwiczenia i prawidłowej
postawy podczas gry.
- obecność rodziców na lekcjach.