Dodaj publikację
Autor
Anna U
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego. Nauczane przedmioty - przyroda, biologia i geografia
 Pobierz (doc, 123,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.

Nauczyciel: mgr XXX
Szkoła: Zespół Szkół Specjalnych w XXX
Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2009
Data zakończenia stażu: 31 maj 2012
Opiekun stażu: mgr XXX

(zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu, ze względu na potrzeby uczniów i szkoły)
Plan rozwoju zawodowego opracowano zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późn. zm.)

I. Wymagania § 7 ust. 2 pkt 1
„Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach”

|Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji |
|Poznanie procedury awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze |Cały okres stażu |Potwierdzenie opiekuna stażu |
| |szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego | | |
| |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego | | |
| |Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego | | |
| | |Wrzesień 2009 |Wniosek |
| | | | |
| | |Czerwiec 2012 |Wniosek |
|Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu |Sporządzenie kontraktu z opiekunem stażu, omówienie zasad współpracy i |Wrzesień 2009 |Kontrakt |
| |wzajemnej obserwacji zajęć | | |
| |Opracowanie harmonogramu współpracy | | |
| |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu |Wrzesień 2009 | |
| |Prowadzenie zajęć obserwowanych przez opiekuna stażu |4 razy w każdym roku szkolnym |Notatki ze spotkań z opiekunem stażu |
| | |4 razy w każdym roku szkolnym | |
| | | |Konspekty |
|Doskonalenie warsztatu i metod pracy |Analiza i wybór programu nauczana w oparciu o merytoryczne jego aspekty |VI każdego roku szkolnego | |
|pedagogicznej |Opracowanie przedmiotowych systemów oceniania i rozkładów nauczania z | | |
| |nauczanych przedmiotów |IX każdego roku szkolnego |Notatki |
| |Stosowanie aktywnych metod nauczania |Cały okres stażu | |
| |Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania | | |
|Rozbudowanie własnego warsztatu pracy |Opieka nad pracownią przedmiotową |Cały okres stażu |Pomoce dydaktyczne |
| |Przygotowanie materiałów wzbogacających pracownię przyrodniczą | |Potwierdzenia |
| |Gromadzenie prac uczniów | |Prace wykonane przez uczniów |
|Udział w konkursach wewnątrzszkolnych oraz |Przygotowanie uczniów do konkursów wewnątrzszkolnych i międzyszkolnych |Wg. potrzeb |Dyplomy, podziękowania |
|zewnętrznych | | | |
|Opracowanie programu kółka ekologiczno - |Gromadzenie materiałów |2009 / 2010 |Program koła ekologiczno - prozdrowotnego |
|prozdrowotnego |Opracowanie programu |2010 | |
| |Realizacja programu poprzez prowadzenie zajęć koła ekologiczno – |2010 / 2011 | |
| |prozdrowotnego oraz organizację wycieczek i wyjść tematycznych | | |
| |Podsumowanie i ewaluacja programu | | |
| | | | |
| | |VI 2011 | |
|Realizacja programu „Zdrowo znaczy |Udział w programie „Śląska Sieć szkół Promujących zdrowie” |Cały okres stażu |Potwierdzenie |
|szczęśliwie” |Udział w programie „Mleko dla szkół – mleko dla zdrowia” | | |
|Opracowanie narzędzi diagnozujących |Opracowanie zbioru kart pracy, testów, narzędzi diagnostycznych i |Cały okres stażu | |
| |ewaluacyjnych | | |
|Poszerzanie wiedzy i umiejętności w ...