Dodaj publikację
Autor
Barbara Dorszewska
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
 Pobierz (docx, 31,0 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego

nauczyciela mianowanego ubiegającego się

o stopień nauczyciela dyplomowanego

Imię i nazwisko: Barbara Dorszewska

Okres stażu: 2lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010

Data zakończenia stażu: 31 maja 2013

Stanowisko: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Placówka: Publiczna Szkoła Podstawowa w Radkowie

Plan rozwoju zawodowego

Procedury formalne stażu nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli

Udział w szkoleniu nt. awansu zawodowego nauczycieli

Okres stażu

Prawidłowo zredagowana i skompletowana dokumentacja stażu

Potwierdzenie udziału w szkoleniu

Odbycie stażu awansu zawodowego

Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu

Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego

Konsultacje z dyrektorem szkoły

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

Okres stażu

Wniosek o rozpoczęcie stażu

Potwierdzenie dyrektora szkoły o rozpoczęciu stażu

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

Dokumenty potwierdzające realizację zadań

Sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego – roczne, końcowe

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego

&8 ust.2 pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

Pogłębianie wiedzy na temat dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej pracy nauczyciela

Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego uwzględniającego potrzeby nauczyciela i szkoły

Samodoskonalenie: studiowanie literatury pedagogicznej ( zwłaszcza nowości wydawniczych i pozycji zawierających nowatorskie rozwiązania pedagogiczne) i ustawiczne pogłębianie wiedzy merytorycznej

Okres stażu

Zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniach, warsztatach, seminariach lub konferencjach

Recenzje wybranych pozycji

Aktywne uczestnictwo w pracach związanych

z usprawnianiem pracy szkoły

Współtworzenie dokumentów szkoły, min. Planu rozwoju szkoły na lata 2010 - 2013

Udział w procesie mierzenia jakości pracy szkoły

Analiza wyników sprawdzianu zewnętrznego klas VI i udział w tworzeniu programów doskonalących

Okres stażu

2010/2011

V 2010

Plan rozwoju szkoły na lata 2010/- 2013

Zaświadczenie

Sprawozdanie roczne

Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć

Diagnozowanie uczniów pod kątem rodzajów inteligencji; prowadzenie zajęć uwzględniających rodzaj percepcji poszczególnych grup uczniów

Indywidualizacja nauczania

Stosowanie w pracy nowych metod aktywizujących

Wykonanie autorskich pomocy dydaktycznych wspomagających kształcenie umiejętności sprawiających uczniom szczególne trudności

Stworzenie autorskich kart pracy i pomocy dydaktycznych wspomagających nauczanie uczennicy autystycznej

Prowadzenie zajęć komputerowych z uczniami klas I – III

Organizowanie na terenie szkoły akcji motywujących uczniów do nauki

Stworzenie systemu oznaczeń ułatwiających sprawną organizację zajęć uwzględniających indywidualizację nauczania – konkretne przykłady rozwiązań

IX/X 2010

Okres stażu

Dokumentacja diagnozy

Scenariusze zajęć ...