Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego ubiegającego się
o stopień nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko: Barbara Dorszewska
Okres stażu: 2lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010
Data zakończenia stażu: 31 maja 2013
Stanowisko: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Placówka: Publiczna Szkoła Podstawowa w Radkowie
Plan rozwoju zawodowego
Procedury formalne stażu nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
Udział w szkoleniu nt. awansu zawodowego nauczycieli
Okres stażu
Prawidłowo zredagowana i skompletowana dokumentacja stażu
Potwierdzenie udziału w szkoleniu
Odbycie stażu awansu zawodowego
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego
Konsultacje z dyrektorem szkoły
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Okres stażu
Wniosek o rozpoczęcie stażu
Potwierdzenie dyrektora szkoły o rozpoczęciu stażu
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
Dokumenty potwierdzające realizację zadań
Sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego – roczne, końcowe
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego
&8 ust.2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Pogłębianie wiedzy na temat dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej pracy nauczyciela
Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego uwzględniającego potrzeby nauczyciela i szkoły
Samodoskonalenie: studiowanie literatury pedagogicznej ( zwłaszcza nowości wydawniczych i pozycji zawierających nowatorskie rozwiązania pedagogiczne) i ustawiczne pogłębianie wiedzy merytorycznej
Okres stażu
Zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniach, warsztatach, seminariach lub konferencjach
Recenzje wybranych pozycji
Aktywne uczestnictwo w pracach związanych
z usprawnianiem pracy szkoły
Współtworzenie dokumentów szkoły, min. Planu rozwoju szkoły na lata 2010 - 2013
Udział w procesie mierzenia jakości pracy szkoły
Analiza wyników sprawdzianu zewnętrznego klas VI i udział w tworzeniu programów doskonalących
Okres stażu
2010/2011
V 2010
Plan rozwoju szkoły na lata 2010/- 2013
Zaświadczenie
Sprawozdanie roczne
Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć
Diagnozowanie uczniów pod kątem rodzajów inteligencji; prowadzenie zajęć uwzględniających rodzaj percepcji poszczególnych grup uczniów
Indywidualizacja nauczania
Stosowanie w pracy nowych metod aktywizujących
Wykonanie autorskich pomocy dydaktycznych wspomagających kształcenie umiejętności sprawiających uczniom szczególne trudności
Stworzenie autorskich kart pracy i pomocy dydaktycznych wspomagających nauczanie uczennicy autystycznej
Prowadzenie zajęć komputerowych z uczniami klas I – III
Organizowanie na terenie szkoły akcji motywujących uczniów do nauki
Stworzenie systemu oznaczeń ułatwiających sprawną organizację zajęć uwzględniających indywidualizację nauczania – konkretne przykłady rozwiązań
IX/X 2010
Okres stażu
Dokumentacja diagnozy
Scenariusze zajęć ...