Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Wdowiak
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
7

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja ta została poświęcona nauce pisania krótkiej prezentacji o danym gatunku muzycznym. Została opracowana w oparciu o podręcznik "New Exam Challenges 3".
 Pobierz (doc, 39,0 KB)

Podgląd treści


Lekcja: język angielski
Nauczyciel: Katarzyna Wdowiak |Data: 22.05.2013r. |Klasa: IIG1 | |
|Temat: Writing a short presentation. – pisanie prezentacji o stylu muzycznym. |

|Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: |
|nazwy stylów muzycznych, przymiotniki określające muzykę, czas przeszły |

|Cele lekcji: |
|1. uczeń zna zasady dotyczące pisania krótkiej prezentacji |
|2. uczeń potrafi napisać poprawną krótką prezentację na temat stylu muzycznego |
| |
|Cele sformułowane w języku ucznia: |
|będziesz potrafił zaprezentować gatunek muzyczny |

|Nacobezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji): |
|znasz zasady dotyczące pisania krótkiej prezentacji, potrafisz napisać poprawną prezentację na temat stylu muzycznego |
|Przebieg lekcji (metody i aktywności): |
|I. Część organizacyjno– porządkowa (1 min.) |
|1. Sprawdzenie obecności. |
| |
|II. Wprowadzenie (4 min.) |
|1. Nauczyciel pyta uczniów, jaki styl muzyczny lubią – What is your favourite style of music? Wybrani uczniowie odpowiadają na |
|pytanie. |
|2. Nauczyciel prezentuje uczniom utwór muzyczny, mają oni za zadanie odgadnąć, jaki to styl muzyczny. |
|3. Co dzisiaj robimy? - nauczyciel konsultuje z uczniami przygotowany przez siebie plan tej lekcji. Będą poznawać zasady |
|dotyczące pisania krótkiej prezentacji na temat stylu muzycznego oraz pisać przykładową prezentację. Uczniowie zapisują temat |
|lekcji do zeszytu. |
| |
|III. Prezentacja (15 min.) |
|1. Nauczyciel prosi uczniów, by spróbowali rozwiązać krótki quiz na temat muzyki punkowej na tablicy interaktywnej. |
|2. Uczniowie słuchają i czytają dialog z zad. 3, str. 74 w podręcznikach. Na podstawie tego dialogu sprawdzają, czy poprawnie |
|odpowiedzieli na pytania z quizu. |
|3. Uczniowie poznają zasady dotyczące pisania krótkiej prezentacji na temat stylu muzycznego, odczytują je z tablicy |
|interaktywnej, zapisują je w zeszycie a następnie odnajdują w dialogu poszczególne części prezentacji. |
|4. Nauczyciel prosi uczniów, by wspólnie wykonali zad. 4, str. 75 w podręcznikach. Mają za zadanie odgadnąć funkcję poszczególnych|
|zdań w prezentacji (np. wprowadzenie tematu, dawanie przykładów, itp.) |
| |
|IV. Ćwiczenie (20 min.) |
|1. Zadanie zostało przygotowane przez Lidię Bełżek. Uczniowie zostają podzieleni na 4 grupy, każdej z grup uczennica daje tabelkę |
|z podstawowymi informacjami o różnych gatunkach muzycznych. Zadaniem każdej grupy jest napisanie krótkiej prezentacji o tym |
|gatunku. Lidia pomaga w napisaniu. |
|2. Każda grupa czyta swoją prezentację a pozostali uczniowie robią notatki, w których zapisują istotne informacje. Następnie |
|wspólnie sprawdzane są odpowiedzi. |
|V. Podsumowanie lekcji (3 min.) |
|1. N-l podsumowuje lekcję i ocenia aktywność uczniów. |
|VI. Zadanie i omówienie pracy domowej (2 min.) |
|Nauczyciel zadaje uczniom pracę domową i omawia ją. |
|Sposób sprawdzenia stopnia osiągnięcia celów przez uczniów: |
|czytanie krótkiej prezentacji przez poszczególne grupy |
|Praca domowa: |
|Write a short presentation about a new style of music you know. – Uczniowie mają za ...