Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
MISTRZ PIĘKNEGO SŁOWA – KONKURS LOGOPEDYCZNY DLA KLAS III
PROWADZĄCA:
Niełatwa słów wymowa,
Ha! Trudna na to rada,
Jeszcze trudniejsze słowa,
Gdy się je w całość składa.
Spójrz w przestrzeń, w blaskach zorzy
Gra życiem, skrzy srebrzyście,
Zaś w drzewach wietrzyk boży
Splątane czesze liście.
Z otchłani tchnęła mgła obła,
Czmychnął trznadel, pstrąg głąb pruje.
Wybrnęła wydra z brodła,
Dżdżownica źdźbło dżdżu żuje.
Chrząszcz pszczołę wstrząsł w szczelinę,
Mdła pchła pchłę pchnęła w popiół.
Trwożliwie brzmiał trzmiel w trzcinie
Póki swego nie dopiął
I ty też dopnij, chociaż słów
Kształty kruszą krtanie.
Co jednak umiesz – pokaż,
Ułóż je w płynne zdanie!
W imieniu organizatorów konkursu logopedycznego „Mistrz Pięknego Słowa” witam wszystkich przybyłych gości, panią dyrektor, panią wicedyrektor, nauczycieli, a przede wszystkim naszych kolegów i koleżanki z klas III, którzy już za chwilę wykażą się umiejętnościami artystycznymi oraz staranną i wyrazistą wymową.
Chciałabym teraz przedstawić jury konkursowe w składzie……………………………..
Na początek wysłuchajmy nienagannej recytacji wiersza „Język to tancerz”. Przed Wami ……………………………….
Język to tancerz jest nad tancerze,
Tańczy łamańce w każdej literze.
Wiotki jak trzcina płata figielki,
Czasem ukłuje żądłem igiełki,
Prycha, wiruje, pruje i warczy,
Długi, wypukły, wklęsły, rozwarty.
To w górę skacze, z powrotem spada,
Jak zręczny szermierz, co szpadą włada,
Jak sztukmistrz biegły, linoskok śmiały.
Tak ten języczek koniuszkiem małym
Wywija, cofa, skręca, zawraca,
Zadaje cięcie, drga i kołata,
Rzeźbi, maluje ten szczegół boski,
Co nosi nazwę małej spółgłoski.
PROWADZĄCA: A oto zasady naszego konkursu. Konkurs składa się z trzech zadań. Pierwsze zadanie: uczestnicy wyrecytują z pamięci przygotowany samodzielnie wiersz. W drugiej konkurencji uczestnicy zaprezentują wylosowany tekst. Trzecie zadanie będzie polegało na przeczytaniu zdań - łamańców językowych.
Przystępujemy do pierwszej konkurencji. Zaprezentujecie przygotowane przez siebie wiersze. Następnie wylosujecie teksty i dostaniecie czas na ich przygotowanie.
Na początek ……………………………………..
A oto przed państwem ……………………………………
Kolejny zawodnik to ………………………………….
Poproszę teraz …………………………………….
Następna zawodniczka to ……………………………………
Przed Państwem ostatnia już uczestniczka naszego konkursu - …………………………………………..
Spisaliście się wspaniale! Z przyjemnością wysłuchaliśmy pięknej recytacji. Czeka Was jednak kolejna konkurencja. Wylosowaliście teksty, które za chwilę zaprezentujecie przed publicznością.
Zawodników prosimy o przygotowanie tekstów. Na scenę zaś zapraszam ……………………, która zaśpiewa dla Was piosenkę pt. „Grosik”.
PIOSENKA
Nadeszła pora na piękne przeczytanie wylosowanych tekstów.
CZYTANIE
Znakomicie! Dziękujemy za piękne występy i zapraszamy do kolejnej konkurencji.
Wylosujecie teraz zdania, tzw. łamańce językowe. Postarajcie się przeczytać je głośno, wyraźnie i bez pomyłki. Życzymy powodzenia.
LOSOWANIE
CZYTANIE ŁAMAŃCÓW
Dziękujemy bardzo. To były wszystkie występy konkursowe. Gorące brawa należą się wszystkim uczestnikom! Każdy zawodnik zaprezentował się rewelacyjnie. A ...