Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Surowiec
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
85

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz konkursu logopedycznego Mistrz Pięknego Słowa przeznaczonego dla uczniów szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 19,0 KB)

Podgląd treści

MISTRZ PIĘKNEGO SŁOWA – KONKURS LOGOPEDYCZNY DLA KLAS III

PROWADZĄCA:

Niełatwa słów wymowa,

Ha! Trudna na to rada,

Jeszcze trudniejsze słowa,

Gdy się je w całość składa.

Spójrz w przestrzeń, w blaskach zorzy

Gra życiem, skrzy srebrzyście,

Zaś w drzewach wietrzyk boży

Splątane czesze liście.

Z otchłani tchnęła mgła obła,

Czmychnął trznadel, pstrąg głąb pruje.

Wybrnęła wydra z brodła,

Dżdżownica źdźbło dżdżu żuje.

Chrząszcz pszczołę wstrząsł w szczelinę,

Mdła pchła pchłę pchnęła w popiół.

Trwożliwie brzmiał trzmiel w trzcinie

Póki swego nie dopiął

I ty też dopnij, chociaż słów

Kształty kruszą krtanie.

Co jednak umiesz – pokaż,

Ułóż je w płynne zdanie!

W imieniu organizatorów konkursu logopedycznego „Mistrz Pięknego Słowa” witam wszystkich przybyłych gości, panią dyrektor, panią wicedyrektor, nauczycieli, a przede wszystkim naszych kolegów i koleżanki z klas III, którzy już za chwilę wykażą się umiejętnościami artystycznymi oraz staranną i wyrazistą wymową.

Chciałabym teraz przedstawić jury konkursowe w składzie……………………………..

Na początek wysłuchajmy nienagannej recytacji wiersza „Język to tancerz”. Przed Wami ……………………………….

Język to tancerz jest nad tancerze,

Tańczy łamańce w każdej literze.

Wiotki jak trzcina płata figielki,

Czasem ukłuje żądłem igiełki,

Prycha, wiruje, pruje i warczy,

Długi, wypukły, wklęsły, rozwarty.

To w górę skacze, z powrotem spada,

Jak zręczny szermierz, co szpadą włada,

Jak sztukmistrz biegły, linoskok śmiały.

Tak ten języczek koniuszkiem małym

Wywija, cofa, skręca, zawraca,

Zadaje cięcie, drga i kołata,

Rzeźbi, maluje ten szczegół boski,

Co nosi nazwę małej spółgłoski.

PROWADZĄCA: A oto zasady naszego konkursu. Konkurs składa się z trzech zadań. Pierwsze zadanie: uczestnicy wyrecytują z pamięci przygotowany samodzielnie wiersz. W drugiej konkurencji uczestnicy zaprezentują wylosowany tekst. Trzecie zadanie będzie polegało na przeczytaniu zdań - łamańców językowych.

Przystępujemy do pierwszej konkurencji. Zaprezentujecie przygotowane przez siebie wiersze. Następnie wylosujecie teksty i dostaniecie czas na ich przygotowanie.

Na początek ……………………………………..

A oto przed państwem ……………………………………

Kolejny zawodnik to ………………………………….

Poproszę teraz …………………………………….

Następna zawodniczka to ……………………………………

Przed Państwem ostatnia już uczestniczka naszego konkursu - …………………………………………..

Spisaliście się wspaniale! Z przyjemnością wysłuchaliśmy pięknej recytacji. Czeka Was jednak kolejna konkurencja. Wylosowaliście teksty, które za chwilę zaprezentujecie przed publicznością.

Zawodników prosimy o przygotowanie tekstów. Na scenę zaś zapraszam ……………………, która zaśpiewa dla Was piosenkę pt. „Grosik”.

PIOSENKA

Nadeszła pora na piękne przeczytanie wylosowanych tekstów.

CZYTANIE

Znakomicie! Dziękujemy za piękne występy i zapraszamy do kolejnej konkurencji.

Wylosujecie teraz zdania, tzw. łamańce językowe. Postarajcie się przeczytać je głośno, wyraźnie i bez pomyłki. Życzymy powodzenia.

LOSOWANIE

CZYTANIE ŁAMAŃCÓW

Dziękujemy bardzo. To były wszystkie występy konkursowe. Gorące brawa należą się wszystkim uczestnikom! Każdy zawodnik zaprezentował się rewelacyjnie. A ...