Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz do przeprowadzenia zajęć z języka niemieckiego
Data: 15.04.2013
Klasa: I hb 2 gr.
Liczba uczniów: 16
Temat: „Auskunft auf der Strasse” - pytanie o drogę.
Liczba godzin: 2 w tyg.
Podręcznik: „Direktneu 1B”, wyd. Lektor Klett , Warszawa 2012
Forma zajęć: praca w grupach
Środki dydaktyczne: podręcznik ,, Direkt 1b z ćwiczeniami“, magnetofon, płyta CD z nagraniami tekstów, materiały własne.
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
Uczniowie, wiedząc już gdzie znajdują się zabytki, sklepy i miejsca użyteczności publicznej w mieście Lindau, uczą się pytać o drogę i udzielać wskazówek pytającym.
Ziel des Unterrichts: cel zajęć –
1. Formułowanie pytań o drogę.
2. Udzielanie odpowiedzi na postawione pytania.
3. Utrwalenie przyimka zu/mit, über/durch .
Die Schüler können: uczniowie potrafią:
1. Uczeń potrafi zapytać się o drogę.
2. Uczeń będzie umiał udzielić informacji jak dojść do określonego celu.
3. Uczeń będziesz umiał prawidłowo połączyć przyimki zu/mit, über/durch z rzeczownikiem w odpowiednim przypadku.
| |Lehreraktivitäten - |Schüleraktivitäten |
|Einstieg 3 min – wprowadzenie |Na początku lekcji następuje powtórzenie poznanych wcześniej zwrotów; Gibt es ein Rathaus in|
| |Lindau ? Was gibt es noch in Lindau ? |
|Präsentationsphase 7 min– prezentacja |Nauczyciel objaśnia znaczenie nowych wyrażeń:|Uczniowie zapisują nowe wyrażenia do zeszytów.|
|nowego materiału |die Auskunft, über die Brücke, durch den |Z kolei uczniowie patrzą na mapkę Lindau i |
| |Park, geradeaus, entlang, da fängt die |słuchają dialogu między mieszkanką miasta i |
| |Schellingstraße an. |turystą str.18, ćwicz.11. Następnie ołówkiem |
| | |zaznaczają na mapie drogę jaką musi przebyć |
| | |turysta, by dostać się z Karl- Beyer – Platz |
| | |na dworzec. Uczniowie słuchają nagrania |
| | |dwukrotnie. Z kolei czytają tekst w chmurce, z|
| | |którego dowiadują się, że wskazówki mieszkanki|
| | |miasta zaprowadziły turystę nie na dworzec, |
| | |ale do Diebsturm. Wspólnie próbują rozwiązać |
| | |problem turysty, ćwicz.13. |
|Festigungsphase 15 min– utrwalenie nowego |Nauczyciel prezentuje regułę gramatyczną oraz|Z kolei przystępują do wykonania |
|materiału w pracy z ćwiczeniami |podaje przykłady i wyjaśnia, że kolory użyte |ćwiczenia14,,Wege in der Stadt beschreiben „ |
| |w ćwiczeniu pomagają prawidłowo połączyć |gdzie wspólnie przyporządkowują zdania do |
| |przyimki z rzeczownikami w odpowiednim |rysunków, np. Das Bild Nr.1 – Gehen Sie immer |
| |przypadku ( zu/mit + celownik, über/durch + |geradeaus; Das Bild Nr 4 – Gehen Sie über die |
| |biernik ) ćwicz. 15. |Brücke. |
| | |Następnie uczniowie układają dialogi typu: |
| | |A. Entschuldigung, wie komme ich zur Post? |
| |Nauczyciel nadzoruje oraz kontroluje prace |B. Gehen Sie geradeaus bis zum Dom, dann |
| |uczniów. |links. |
| | |A. Entschuldigung, wie komme ich zum Bahnhof ?|
| | |B. Am besten fahren Sie mit dem Bus, Linie 12.|
| | |Uczniowie ...