Dodaj publikację
Autor
Leszek Muszczyński
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt z jęz. niem. Essgewohnheiten.
 Pobierz (doc, 17,5 KB)

Podgląd treści

Leszek Muszczyński Scenariusz do przeprowadzenia zajęć z języka niemieckiego

Klasa: I g
Data: 13.03.2012
Liczba uczniów: 14
Środki dydaktyczne: magnetofon, inne materiały językowe, tablica, podręcznik
Podręcznik: G. Motta, B. Ćwikowska, direkt neu, lektor Klett, Poznań 2011.
Thema: Essgewohnheiten-przyzwyczajenia żywieniowe.
| |Lehreraktivitäten – aktywność na-ela |Schüleraktivitäten- |
| | |aktywność uczniów |
|Einstieg 5 min – wprowadzenie |Nauczyciel w nawiązaniu do poprzednich zajęć pyta uczniów, co lubią jeść i pić? |
|Präsentationsphase 5 min– prezentacja nowego |Na-el wyjaśnia polecenie oraz zapoznaje |Uczniowie zapoznają się z nowym słownictwem, wpisują|
|materiału |uczniów z nowym słownictwem, objaśnia go |do zeszytu nieznane słownictwo. Następnie słuchają |
| |następnie poleca uczniom by wysłuchali 2-, |2, 3-krotnie nagrania, zakreślając poprawność |
| |3-krotnie nagrania w ćw. 8A/8. |odpowiedzi w ćw. 8A/8. |
|Festigungsphase 15 min– utrwalenie nowego | Na-ciel sprawdza poprawność rozwiązania |Uczniowie czytają tekst, wybierają jedną osobę i |
|materiału w pracy z tekstem |8A/40 a następnie poleca wybrać jedną osobę |opowiadają o jej nawykach żywieniowych, według |
| |(8B/8) i opowiedzieć o jej nawykach. |polecenia 8B/8. |
|Anwendungsphase 20 min – zastosowanie i |Nauczyciel poleca uczniom zrobić notatki, co |Uczniowie, wykorzystując poznany materiał zapoznają |
|wykorzystanie nowego materiału |jedzą na śniadanie, obiad i kolację?, |się z nim i dokonują podziału na „pytającego” lub |
| |następnie dzieli uczniów na zespoły |„odpowiadającego”. W pracy w grupie zamieniają się |
| |dwuosobowe i objaśnia zadanie, polegające na |następnie rolami. Po czym prezentują swoje |
| |zadawaniu pytań oraz ich odpowiadaniu. Jedni |odpowiedzi na forum klasy. |
| |uczniowie zadają pytania a drudzy na nie |Porównują swoje notatki z kolegą/koleżanką. Zwracają|
| |odpowiadają. |uwagę na wspólne przyzwyczajenia, opowiadają o nich.|
| |Nauczyciel dokonuje oceny pracy uczniów. |Uczniowie wykonują w miarę czasu ćw. 10A/66 |
| |Jeżeli czas pozwoli uczniowie wykonują ćw. | |
| |10A/66 | |
|Hausaufgabe – zadanie domowe: |Nauczyciel zadaje pracę domową: opisz swoje |Uczniowie zapisują polecenie do zeszytu: opisz swoje|
| |nawyki żywieniowe oraz ćw. 10B,C/66,67 w |nawyki żywieniowe oraz ćw. 10B,C/66,67 w ćwicz. |
| |ćwicz. | |

Ziel des Unterrichts: cel zajęć – opanowanie słownictwa związanego z lekcją – produkty żyw.
Die Schüler können: uczniowie potrafią: opowiadać i opisywać swoje nawyki żyw., przekonywać do swoich racji odpowiadając i stawiając pytania dotyczące upodobań kulinarnych oraz wnioskować poprawność sądów na podstawie słuchania tematycznych nagrań dżwiękowych.
Die Schüler kennen: uczniowie znają: zasady argumentacji, prezentowania swojego zdania, zwroty i wyrażenia związane z tematyką: „Przyzwyczajenia żywieniowe”.