Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Jantar
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
122

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to program zajęć matematycznych, które można przeprowadzić w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 135,5 KB)

Podgląd treści


„Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Milanówek”

PROGRAM

PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW WYBITNIE I SZCZEGÓLNIE UZDOLNIONYCH W ZAKRESIE NAUK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH.

Samodzielnie opracowany przez

Autor: mgr Małgorzatę Jantar

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Program zajęć będzie realizowany od 5 marca 2012 roku do 30 czerwca 2012 roku. W zajęciach będą uczestniczyć uczniowie klas IIc, IIb i IIIb Szkoły Podstawowej nr 2 w Milanówku. Każda z grup zrealizuje 30 godzin.

Cele ogólne:

- rozwijanie zainteresowań matematycznych;
- rozwijanie wyobraźni ucznia, umiejętności twórczego i logicznego myślenia;
- wdrażanie ucznia do samodzielnej pracy i doskonalenie własnych metod uczenia się ;
- przygotowanie do konkursów ;
- rozwijanie współpracy i dobrej organizacji pracy w zespole .

Cele szczegółowe:

Uczeń:
- zna i potrafi korzystać z pojęć i własności matematycznych ujętych
w podstawie programowej
- dostrzega i opisuje związki i zależności przyczynowo – skutkowe, czasowe;
- poszukuje nowych sposobów rozwiązań zadań;
- potrafi zaplanować i zorganizować własną pracę oraz współpracować
w zespole;
- potrafi krytycznie odnieść się do własnego i cudzego rozumowania;
- posiada niezbędną wiedzę i umiejętności oraz motywację do wzięcia udziału w konkursach matematycznych;
- rozwija własne zdolności i umiejętność twórczego myślenia;
- kształtuje wartościowe cechy swego charakteru, takie jak: systematyczność, dokładność, wytrwałość, inicjatywę, samodzielność.
- dostrzega informacje matematyczne w życiu codziennym i umie je wykorzystać
- kształtuje umiejętności abstrakcyjnego myślenia oraz logicznego rozumowania
- kształtuje wyobraźnię geometryczną
- doskonali sprawność obliczeń
- zdobywa i rozwija umiejętność rozwiązywania zadań nietypowych, przekształcanie zadań, układanie zadań tekstowych

Metody pracy:
- metody aktywne;
- ćwiczenia praktyczne;
- metoda problemowa;
- metoda problemowo – twórcza;
Formy pracy:
- indywidualna jednolita;
- indywidualna zróżnicowana;
- grupowa jednolita;
- grupowa zróżnicowana;

Treści programowe:

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
❑ działania na liczbach,
❑ równania.
❑ liczby i ich własności.
❑ Porównywanie różnicowe.
Mnożenia i dzielenie w zakresie 100
❑ własności mnożenia,
❑ tabliczka mnożenia,
❑ kolejność wykonywania działań,
❑ porównywanie ilorazowe,
❑ dzielenie z resztą i sprawdzenie.

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000
❑ działania na liczbach,
❑ algorytm dodawania i odejmowania pisemnego,
❑ porównywanie różnicowe.

Geometria
❑ figury geometryczne:
❑ mierzenie długości odcinków i rysowanie za pomocą linijki odcinków o danej
długości,
❑ rozpoznawanie i nazywanie trójkąta, kwadratu, prostokąta i koła,
❑ mierzenie długości boków (w pełnych centymetrach) i obliczanie obwodu trójkąta,
kwadratu, prostokąta,

Mnożenie i dzielenie w zakresie 1000
❑ własności mnożenia,
❑ algorytm mnożenia sposobem pisemnym,
❑ algorytm dzielenia sposobem pisemnym.

Wiadomości i umiejętności praktyczne
❑ działania na wyrażeniach dwumianowanych,
❑ obliczenia dotyczące miar długości, pojemności, wagi, czasu, pieniędzy, temperatury, kalendarza.

Zadania nietypowe
❑ łamigłówki logiczne,
❑ zagadki rysunkowe,
❑ krzyżówki i wierszyki matematyczne,
❑ zabawy liczbami, rebusy matematyczne,
❑ sudoku
❑ tangramy

TEMATY ZAJĘĆ:

Rozgrzewka matematyczna

Ważenie i mierzenie – sprawiedliwy podział

Własności liczb naturalnych i działań na ...