Dodaj publikację
Autor
Aleksander Tlołka
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
17

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to plan awansu nauczyciela kontraktowego na stopień nauczyciela mianowanego. Dotyczy przedmiotów zawodowych.
 Pobierz (doc, 78,5 KB)

Podgląd treści

PLAN
ROZWOJU
ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.

mgr inż. Aleksander TLOŁKA

NAUCZYCIEL
PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH

POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
UL. GAŁCZYŃSKIEGO 1
WODZISŁAW ŚLĄSKI

Termin rozpoczęcia stażu: 1.09.2006 r.
Termin zakończenia stażu: 31.05.2009 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

| | |Działania i zadania podjęte na rzecz realizacji wymagań | | |
|§ |Niezbędne wymagania | |Termin |Dowody realizacji, |
| | | | |uwagi |
| | |Zadania |Formy realizacji | | |
|§ |Umiejętność organizacji i |Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego |Wrzesień |Wniosek o rozpoczęcie |
| |doskonalenia warsztatu |zawodowego nauczycieli. |regulujących system awansu zawodowego |2006 r. |stażu, plan rozwoju |
|7.2.1. |pracy, dokonywania | |(Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskiwania | |zawodowego |
| |ewaluacji własnych | |stopni awansu, adekwatnych fragmentów | | |
| |działań, a także oceniania| |Karty Nauczyciela oraz Kodeksu | | |
| |skuteczności i dokonywania| |Postępowania Administracyjnego). | | |
| |zmian w tych działaniach. | | | | |
| | | | | | |
| | |Nawiązanie współpracy z opiekunem |Rozmowa, zawarcie kontraktu. |Wrzesień |Przejrzyste zasady |
| | |stażu. | |2006 r. |współpracy |
| | |Hospitacja zajęć przez dyrektora |Hospitacja według wcześniej opracowanych |Cały okres |Opracowanie |
| | |szkoły oraz opiekuna stażu a także|narzędzi, omówienie jej wyników. |stażu |scenariuszy, |
| | |obserwacja zajęć prowadzonych | | |konsultacja, analiza, |
| | |przez innych nauczycieli. | | |ewaluacja, wnioski |
| | |Prowadzenie dokumentacji szkolnej |Wypełnianie dziennika, arkuszy ocen itp. |Cały okres |Wymagana dokumentacja |
| | |zgodnie z przepisami. | |stażu | |
| | |Uczestniczenie w wewnątrzszkolnym |Uczestniczenie w posiedzeniach Rad |Cały okres |Potwierdzenie |
| | |doskonaleniu nauczycieli |Pedagogicznych. |stażu |uczestnictwa w |
| | | | | |posiedzeniach Rad |
| | | | | |Pedagogicznych |
| | |Poszerzanie wiedzy i umiejętności |Uczestniczenie w różnych formach |Cały okres |Zaświadczenia |
| | |w procesie aktywnego udziału w |doskonalenia zawodowego. |stażu | |
| | |wewnątrzszkolnym i pozaszkolnym | | | |
| | |doskonaleniu. | | | |
| | |Tworzenie własnego warsztatu |Gromadzenie materiałów metodycznych, |Cały okres |Materiały metodyczne, |
| | |pracy, dobierając podręczniki, |dokumentowanie własnego działania. |stażu |testy, czasopisma |
| | |zestawy testów, czasopisma | | | |
| | |metodyczne. | | | |
| | |Współpraca z Zespołem |Rozmowy i konsultacje, udział w |Cały okres |Tworzenie planu |
| | |Przedmiotowym Zajęć Praktycznych. |spotkaniach zespołu |stażu |zespołu, sprawozdania |
| | |Praca z uczniem zdolnym/słabym/nie|Prowadzenie nauczania indywidualnego. |Cały okres |Wpisy w dziennikach |
| | |w pełni sprawnym. |Współpraca z Pedagogiem Szkolnym i |stażu |lekcyjnych |
| | | |wychowawcą. | | |
| | |Dokumentowanie realizacji planu |Gromadzenie: |Cały okres |Sprawozdania oddawane |
| | |rozwoju. |-dokumentów, |stażu |Dyrektorowi Szkoły |
| | | |-świadectw, | | |
| | | |-zaświadczeń, | | |
| | | |-programów, | | |
| | | |-scenariuszy zajęć, itp. | | |
| | |Przygotowanie projektu |Autorefleksja, autoanaliza, opis |Czerwiec 2009 |Sprawozdanie |
| | |sprawozdania. |realizacji planu rozwoju |r. | |
| | |Opieka nad salą lekcyjną w CKP. |Współpraca z innymi nauczycielami. |Cały okres |Dokumentacja |
| | | | |stażu | |

|§ |Umiejętność uwzględniania w |Zapoznanie się z potrzebami, |Obserwacja własna, rozmowy z uczniami, |Cały okres |Notatki, protokoły |
| |swojej pracy potrzeb |zainteresowaniami, problemami i|wnioski wyciągane z obrad RP poświęconych |stażu | |
|7.2.2. |rozwojowych uczniów, |zagrożeniami |zagrożeniom wieku nastoletniego i | | |
| |problematyki środowiska |charakterystycznymi dla wieku |problemów wychowawczych korzystanie z | | |
| |lokalnego oraz współczesnych |rozwojowego uczniów oraz ...