Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela mianowanego, posiadającego kwalifikacje do wychowania przedszkolnego i nauczania zintegrowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego
mgr Anna Muszyńska
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2010r.
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2013r.
|§ 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie |
|pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły |
|Zadania |Formy realizacji |Terminy |Efekty |Sposób dokumentowania |
|1. Zapoznanie się z procedurami|Analiza przepisów prawa oświatowego |IX2010 |Znajomość procedury awansu zawodowego. | |
|awansu zawodowego. |dotyczących awansu zawodowego. | |Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. |Wniosek o rozpoczęcie stażu. |
| |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |IX2010 |Napisanie planu rozwoju zawodowego. |Plan rozwoju. |
| |Dokumentowanie realizacji planu | |Zebranie potrzebnych dokumentów do |Zaświadczenia, potwierdzenia,|
| |rozwoju. |Na bieżąco |postępowania kwalifikacyjnego. |sprawozdania. |
| |Sporządzenie sprawozdania z realizacji | |Napisanie sprawozdania. | |
| |planu rozwoju zawodowego. |VI 2013 | | |
|2.Podnoszenie własnych |Udział we wszystkich formach |Okres stażu |Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. | |
|kwalifikacji i doskonalenie |doskonalenia zawodowego (WDN, | | | |
|warsztatu pracy. |warsztatach , kursach doskonalących, | |Wzbogacenie warsztatu i metod pracy. | |
| |konferencjach adekwatnych do potrzeb | | |Dyplom, świadectwa, |
| |własnych i przedszkola). | | |zaświadczenia. |
| |Gromadzenie pomocy dydaktycznych. | | | |
| |Studiowanie na bieżąco literatury |Na bieżąco |Wzbogacenie swojej wiedzy | |
| |metodycznej. | |pedagogicznej. | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |Notatki |
|3.Analiza, określanie mocnych i|Badanie efektów własnej pracy |Okres stażu |Lepsze planowanie procesu wychowawczo- |Ankiety |
|słabych stron pracy własnej |opracowując narzędzia badawcze. | |dydaktycznego. | |
| |Przeprowadzanie ewaluacji zajęć | |Uzyskiwanie informacji o efektach |Podsumowanie ankiet |
| |otwartych, wycieczek, projektów i | |pracy. | |
| |programów autorskich. | | |Potwierdzenie |
| | | | | |
| | |IX 2010- |Określanie mocnych i słabych stron |Test |
| | | |działalności swojej i przedszkola. | |
| | | | |Wyniki ewaluacji |
| 4.Uczestnictwo w tworzeniu |Uczestnictwo w tworzeniu dokumentacji |Okres stażu |Realizowanie funkcji opiekuńczo – | |
|dokumentacji związanej z |grupowej: | |wychowawczej i dydaktycznej. | |
|realizacją podstawowych funkcji|Planów wychowawczych współpracy z | |Osiąganie wysokiej jakości pracy. |Plan współpracy |
|szkoły |rodzicami | | | |
| |Arkuszy obserwacji | | | |
| |Opracowywanie wraz z zespołem | | |Arkusz obserwacji |
| |nauczycieli scenariuszy oraz | | | |
| |uroczystości szkolnych | | |Potwierdzenie |
|5.Organizacja konkursów |Opracowanie scenariuszy i regulaminów. |Okres stażu |Uzyskiwanie informacji o efektach |Scenariusz |
|grupowych, międzygrupowych i | | |pracy. | |
|między-przedszkolnych |Przeprowadzenie konkursów. | | | |
| | | | |Regulamin |
| | | | | |
|6.Organizowanie ciekawych form |Włączanie rodziców w organizację |Okres stażu |Integracja środowiska rodzinnego i | |
|współpracy z rodzicami |różnych uroczystości stwarzając warunki| |przedszkolnego -zapraszanie gości oraz | |
| |do współpartnerstwa; | |rodziców, dziadków nawiązywanie | |
| |Organizowanie uroczystości | |współpracy i miłych kontaktów. | |
| |przedszkolnych, np. Dzień Babci i | | | |
| |Dziadka, Bal karnawałowy, Dzień Matki | | |Potwierdzenie |
| |oraz zakończenie roku szkolnego. | | |Zdjęcia |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |Scenariusz |
| | | | |Zdjęcia |
| | | | |Lista obecności |
| | | | |Sprawozdanie |
|7.Organizacja |Zorganizowanie wycieczek na terenie |Okres stażu |Poznanie ciekawych miejsc pod względem | |
|wycieczek edukacyjno – |miejscowości Szaniawy; do ...