Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ – EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
kl. III a
Prowadząca zajęcia: Anna Stępińska
Data przeprowadzonych zajęć: 30.03.2012
Temat bloku: Narodziny w przyrodzie.
EDUKACJA matematyczna
Temat dnia: Uroki różnych pór roku.
Temat zajęć: Działania na cztery pory roku – powtórzenie wiadomości i umiejętności działań na liczbach w zakresie 100.
Cele lekcji:
utrwalenie umiejętności dodawania i odejmowania liczb w zakresie 100 oraz mnożenia i dzielenia w zakresie tabliczki mnożenia,
rozpoznawanie i nazywanie sumy, różnicy , iloczynu i ilorazu liczb,
kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
Cele sformułowane w języku ucznia:
będziesz sprawnie dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić,
nazwiesz poznane działania na liczbach,
ułożysz pytania i rozwiążesz zadanie tekstowe,
(Nacobezu) Będę zwracać uwagę na:
poprawność i tempo wykonywanych obliczeń,
poprawne nazywanie działań i ich liczb,
formułowanie pytań do treści zadania tekstowego,
poszukiwanie różnych sposobów rozwiązania zadania z treścią.
Metody:
aktywizujące
ćwiczeń praktycznych
podające
poszukujące
Formy pracy: grupowa, zbiorowa, indywidualna.
Środki dydaktyczne: Podręcznik do matematyki i zeszyt ćwiczeń – „Wesoła szkoła i przyjaciele”, karty pracy dla każdego ucznia, gra planszowa „ Polowanie na wiosnę”.
Przebieg zajęć:
Wprowadzenie do tematu i wyjaśnienie celów lekcji. Wyjaśnienie sposobu oceniania – przyznawanie punktów – płatków stokrotki za poprawne wykonanie zadania, naklejanie ich na swój obrazek. (21 pkt)
Przypomnienie nazw pór roku i dat ich rozpoczęcia.
„Ważenie” słów. (Na tablicy zapisane są nazwy pór roku. Zadanie uczniów jest „zważenie” każdej nazwy zgodnie z zasadą, że samogłoska waży 6 kg, a spółgłoska 8 kg) Uczniowie dokonują obliczeń i zapisują wyniki na tablicy. (Przyznanie punktów - płatków do obrazka stokrotki – maks. 4 pkt)
Przypomnienie i utrwalenie pojęć: suma, różnica, iloczyn, iloraz (uczniowie obliczają działanie zapisane na kartoniku, nazywają je, a następnie umieszczają je pod właściwą nazwą zapisaną na tablicy).(Przyznanie punktów - płatków do obrazka stokrotki – maks. 3 pkt)
„Od czego warto zacząć?” Podkreśl liczby, które warto dodać najpierw. (Uczniowie dokonują obliczeń stosując ułatwienia – dodawanie do pełnych dziesiątek) – ocena koleżeńska. (Przyznanie punktów - płatków do obrazka stokrotki – maks. 3 pkt)
Zagadki – rymowanki. (Uczniowie wykonują obliczenia. W tabelkach pod wynikami wpisują sylaby i odczytują hasło – treść zagadki. Rozwiązują zagadkę.) (Przyznanie punktów - płatków do obrazka stokrotki – maks. 3 pkt)
Ćwiczenia w obliczaniu iloczynów i ilorazów - Zeszyt ćwiczeń „Ćwiczymy liczenie” s.13. (Uczniowie kolejno odczytują działania i obliczają je. Następnie Zaznaczają drogę piskląt do ich matek – iloczyny liczby 7 i 9. (Przyznanie punktów - płatków do obrazka stokrotki – maks. 2+1 pkt).
PIOSENKA
Rozwiązywanie zadań tekstowych. (Uczniowie rozwiązują zadania tekstowe w podręczniku – s.33, a następnie przygotowane zadanie na karcie pracy. Analizują treść zadania i ...