Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Azarkiewicz
Data publikacji
2013-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
125

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć pozalekcyjnych - gry zespołowe.
 Pobierz (doc, 80,5 KB)

Podgląd treści

PROGRAM AUTORSKI SPORTOWYCH ZAJĘĆ

POZALEKCYJNYCH Z GIER ZESPOŁOWYCH ,,Graj i Wygrywaj”

opracowany przez Elżbietę Azarkiewicz

Trzeba, żeby się dzieci uczyły
igrając i swawoląc, a do nas
należy takie im podawać zabawki,
takiemi je tylko rzeczami zajmować,
w takie miejsca naprowadzać,
gdzie się mogą nauczyć czego żądamy.
Jędrzej Śniadecki

Spis treści

Założenia programowe
Charakterystyka placówki
Cele ogólne
Zadania szkoły
Szczegółowe treści kształcenia
Działania wychowawcze
VII. Procedury osiągania celów
VIII. Osiągnięcia uczennic po zrealizowaniu programu
IX. Ewaluacja programu
X. Literatura

I. Założenia programowe

W następstwie przemian cywilizacyjnych maleje aktywność ruchowa człowieka. Dochodzi do zachwiania biologicznej równowagi ustroju i upośledzenia jego podstawowych funkcji. Dlatego też duże znaczenie ma kształtowanie u dzieci i młodzieży sprawności oraz wydolności fizycznej. Zwiększona i systematyczna aktywność ruchowa człowieka może łagodzić bądź usuwać występowanie niektórych objawów chorób cywilizacyjnych. Doskonałą okazję dostarczania dzieciom i młodzieży odpowiedniej dawki ruchu stwarzają zajęcia wychowania fizycznego, a także zajęcia pozalekcyjne. Wychodząc temu naprzeciw chciałaby poprowadzić w szkole zajęcia pozalekcyjne obejmujące swym zakresem tematykę gier zespołowych tj. piłki koszykowej, piłki siatkowej oraz piłki nożnej. Zajęcia skierowane są dla dziewcząt klas IV. Grupa ta charakteryzuje się dużym temperamentem i żywiołowością
przejawia olbrzymie zainteresowanie wszelkimi formami ruchu. Dzieci w tym wieku nie mają jeszcze sprecyzowanych zainteresowań sportowych tak więc poprzez uczestnictwo w takich zajęciach mogliby te dyscypliny sportu je bliżej poznać a nawet pokochać na tyle ,aby któraś z nich stała się w przyszłości ich pasją lub sportem życia. Moje doświadczenia zawodowe pozwalają mi wierzyć, że właśnie początek drugiego etapu edukacyjnego jest najwłaściwszym momentem na rozwój zainteresowań sportowych i kształtowanie preferencji w tym zakresie. Najczęściej w zawodach międzyszkolnych gier zespołowych biorą udział uczennice z klas starszych. Aby dać możliwość wykazania swoich umiejętności młodszym klasom zorganizuję zawody tylko w ich kategorii wiekowej. Uczniowie naszej szkoły biorą masowy udział w Czwartkach Lekkoatletycznych sięgając po najwyższe trofea na szczeblu ogólnopolskim jak również zwyciężają w wielu imprezach organizowanych na terenie miasta. Tak więc naturalne formy ruchu występujące w grach zespołowych takie jak biegi ,skoki, pady, rzuty rozwijają szybkość zwinność, siłę, wytrzymałość . W związku z tym z pewnością udział w zajęciach z pewnością wpłynie na ich ogólną sprawność fizyczną i przyczyni się do osiągają coraz lepszych wyników sportowych. Gry zespołowe są bardzo atrakcyjne dla młodzieży. Wynika to z dużego urozmaicenia samych ćwiczeń, poszerzonych o rywalizację. Udział w walce sportowej, konieczność podejmowania samodzielnych decyzji w stale zmieniających się sytuacjach, podnoszą wartość dydaktyczną i wychowawczą procesu kształcenia.
Dodatkową motywacją do powstania tego programu jest ...