Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: Ewelina Domańska
Nazwa i adres szkoły: Zespół Szkół Licealno – Gimnazjalnych im. Józefa Wybickiego w Ratajach
Nauczany przedmiot: biologia
Posiadane kwalifikacje: wykształcenie wyższe magisterskie
Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2013r.
Opiekun stażu:
Sfera organizacyjna rozwoju zawodowego
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dokumentowanie efektów, uwagi
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
na stopień nauczyciela mianowanego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
- Karta Nauczyciela
- Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej i Sportu w sprawie
awansu zawodowego nauczyciela
Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w Internecie i innych źródłach (www.men.pl)
Sporządzenie planu rozwoju zawodowego
Na bieżąco
Na bieżąco
Sierpień 2010r.
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego oraz plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń ukończenia form doskonalenia ,scenariuszy, ankiet itp.
Uzyskanie oceny dorobku zawodowego
Na bieżąco, okres stażu
Maj 2013r.
Zaświadczenia, scenariusze, ankiety
Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły
3.
Przygotowanie projektu sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego
Uporządkowanie zgromadzonych dokumentów, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego
Maj 2013r.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju
4.
Złożenie wniosku po zakończeniu stażu
o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego
Prawidłowe wypełnienie wniosku
Czerwiec 2013r.
Wniosek
§ 7 ust. 1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych,
wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły
oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dokumentowanie efektów, uwagi
1.
Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły
Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Programu Wychowawczego itp.
Na bieżąco
2.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań
Uczestniczenie w pracach rady pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym, zespołem wychowawczym, Radą Rodziców i rodzicami
Okres stażu
Protokoły, dzienniki lekcyjne itp.
3.
Współpraca z samorządem uczniowskim
Pomoc w organizacji imprez szkolnych (konkursów) dla młodzieży
Okres stażu, wg
harmonogramów imprez szkolnych
i konkursów
Sprawozdania
Udział w przygotowywaniu uroczystości szkolnych („otrzęsiny” klas I gimnazjum, Wigilia klasowa, itp.)
Okres stażu
Dokumentacja fotograficzna i opisowa (kronika szkolna)
4.
Udział w pracach szkolnego zespołu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych
Przygotowywanie materiałów na spotkanie zespołu przedmiotowego według przydzielonych zadań, udział w przygotowaniu i badaniu poziomu wiadomości i umiejętności z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych
Okres stażu
Przedmiotowy system oceniania
§ 7 ust. 1 ...