Dodaj publikację
Autor
Iwona Sobolewska
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Pragnę się podzielić moim planem rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. Pracuję w grupie mieszanej 3,4,5 latków, co jest prawdziwym wyzwaniem. Mam nadzieję, że ten plan będzie dla kogoś inspiracją do napisania swojego.
 Pobierz (doc, 114,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
(plan ma charakter otwarty i może ulec modyfikacji w trakcie realizacji)

Nazywam się Iwona Sobolewska i jestem nauczycielką Oddziału przedszkolnego Gminnego Przedszkola Publicznego z/s w Przylepie. Pracuję w przedszkolu pięć lat, wcześniej pracowałam w szkole podstawowej. Chcę się podzielić planem rozwoju zawodowego, może będzie dla kogoś inspiracją do napisania swojego.

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Przewidywana data zakończenia: stażu 31.05.2013

1.Posiadane kwalifikacje:

- Wykształcenie wyższe magisterskie
kierunek: Pedagogika w zakresie wychowania przedszkolnego

- Studia podyplomowe
Edukacja artystyczna przedmiotu sztuka ( plastyka i muzyka)

- Kurs kwalifikacyjny
kurs z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej

Czynności organizacyjne:

| Lp. | | | | |
| |Zadania do |Sposoby |Termin |dowody realizacji |
| |realizacji |realizacji |realizacji | |
| 1. | | | |teczka osiągnięć zawodowych |
| |Wstępna analiza |- autorefleksja |08-09. | |
| |własnych umiejętności | |2010 | |
| 2. | | | | |
| |Nawiązanie współpracy z doradcą metodycznym |- rozmowy |okres stażu |harmonogram |
| | |- konsultacje | |spotkań |
| | |- udział w | |potwierdzenia |
| | |konferencjach | |udziału |
| | |metodycznych | | |
| | | | | |
|3. |Poznanie |- analiza |09.2010 |sformułowany |
| |procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego |przepisów | |wniosek |
| | |prawa | |o rozpoczęcie |
| | |oświatowego | |stażu |
| | |dotyczących | |zatwierdzony przez |
| | |awansu | |dyrektora plan |
| | |zawodowego | |rozwoju |
| | | | |zawodowego |
| 4. | | | | |
| |Dokumentowanie realizacji zadań |- systematyczne | | |
| |wynikających z |gromadzenie |okres stażu |zgromadzone |
| |planu rozwoju |dokumentacji | |dokumentacje |
| |zawodowego |potwierdzającej | | |
| | |realizację planu | | |
| | |rozwoju | | |
| | |zawodowego | | |
| 5. | | | | |
| |Sporządzenie dokumentacji z |- pisemne | |sprawozdanie |
| |realizacji planu |sprawozdanie |05.2013 |potwierdzenie |
| |rozwoju zawodowego |z realizacji | |dyrektora |
| | |planu rozwoju | | |
| | |zawodowego | | |
| | | | | |
|6. |Określenie dalszej |- dokonywanie |05. 2013 |wnioski do dalszej |
| |drogi rozwoju |ewaluacji dotychczasowych działań | |pracy |
| |zawodowego | | | |

& 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy przedszkola

|1. | | | | |
| |Podnoszenie |- udział w różnych |okres stażu |zaświadczenia |
| |umiejętności |formach doskonalenia | | |
| |i własnej |zawodowego adekwatnych | | |
| |wiedzy |do potrzeb przedszkola – | | |
| | |konferencje, warsztaty, | | |
| | |kursy | | |
|2. | | | | |
| |Studiowanie literatury pedagogicznej aktualizowanie wiedzy z zakresu |- poszukiwanie nowości |okres stażu |zestawienie |
| |pedagogiki, psychologii, plastyki i muzyki |wydawniczych dotyczących | |bibliografii, |
| | |pracy z dziećmi | |krótkie recenzje |
| | |zakupy własne, | | |
| | |korzystanie z biblioteki | |potwierdzenie dyrektora |
| | |pedagogicznej oraz | | |
| | |publikacji internetowych | | |
| 3. | | | | |
| |Obserwacja i analiza umiejętności i wiedzy dzieci odpowiednia do |- diagnoza pedagogiczna |okres stażu |karty obserwacji dzieci, |
| |Wieku |według systemu | |zestawienie wyników obserwacji, |
| | |opracowanego w | |podsumowanie, |
| | |przedszkolu | |potwierdzenie dyrektora |
|4. | | | | |
| |Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej wychowawczej i opiekuńczej |- stosowanie metod |okres stażu |scenariusze zajęć |
| | |aktywizujących twórczych, | |potwierdzenie dyrektora |
| | |projektów, odpowiedniej | | |
| | |motywacji. | | |
| 5. | | | | |
| |Efektywna i systematyczna współpraca z rodzicami |- plany współpracy |okres stażu |plany pracy z rodzicami. |
| | |z rodzicami na każdy rok | |potwierdzenie dyrektora |
| | | | | |
|6. |Doskonalenie ...