Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć z edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonych w dniu 12.I.2012r. w klasie I
Blok tematyczny: W świecie dzikich zwierząt.
Temat zajęć: Sport to zdrowie.
Czas: 45 min.
Cele ogółne:
Kształcenie umiejętności konstruowania gier matematycznych.
Cele szczegółowe:
Stwarzanie sytuacji umożliwiających ćwiczenie techniki rachunkowej - dodawania i odejmowania w zakresie 10,
rozwijanie pamięci, wyobraźni przestrzennej, logicznego i abstrakcyjnego myślenia matematycznego,
Ćwiczenie skoczności i spostrzegawczości.
Formy pracy:
z całą klasą
praca w grupach
praca indywidualna
Metody:
aktywizujące
problemowe
Środki dydaktyczne:
.plansze do gry
Skakanka
Kartoniki z cyframi od 0 do 10
Kostki do gry
Duże arkusze papieru
Pionki do gry
Kredki.
ołówki
Przebieg zajęć:
Zabawa „Kangur”
Każdy uczeń otrzymuje po jednym kartoniku od 0 do 10. Nauczyciel wybiera dwie osoby, które przez cały czas trwania zabawy będą Kangurami. Kangur otrzyma dwie karty, których nie może pokazać innym uczestnikom. Kangur ogląda pierwszą kartę i wykonuje tyle obunóż przez skakankę ile wskazuje liczba, następnie ogląda drugą i również skacze tyle razy ile wskazuje karta. Jeśli na karcie jest zero musi skusić (naskoczyć na skakankę).Pozostałe dzieci mają za zadanie obliczyć ile przeskoków razem w dwóch próbach wykonał Kangur (Ile razy przez skakankę przeskoczył Kangur?). Każdy uczeń, który poda poprawny wynik otrzymuje ołówek.
Gra z wykorzystaniem kostek do gry „Kto wygrał?”
Nauczycielka rozdaje uczniom plansze do gry(po jednej na parę) i kostki (po dwie na parę). Zawodnicy w parach kolejno wyrzucają dwie kostki naraz i obliczają różnicę oczek (od większej liczby oczek odejmują mniejszą) i zapisują wynik w tabelce obok swojego imienia. Następnie zawodnicy ustalają, kto zdobył mniejszą liczbę punktów i zapisują znak + nad wynikiem dziecka, które zwyciężyło. Czynności te powtarzają, aż wszystkie okienka w tabelce będą wypełnione. Na zakończenie zliczają liczbę + . Zawodnik, który ma najwięcej plusów wygrywa.
Konstruowanie gry matematycznej
Uczniowie łączą się w trzy- , czteroosobowe zespoły poprzez złączenie dwóch ławek. Na każdej ławce nauczyciel rozkłada Duzy arkusz papieru i pisak. Jeden uczeń z każdego zespołu rysuje planszę do gry ( w postaci węża) Następnie dzieci „węża” na pola, kolejno numeruje i zaznacza Start oraz Metę. Kolejny uczeń słucha propozycji innych graczy i zamalowuje kilka pół różnymi kolorami i zaznaczają jednocześnie w legendzie co oznaczają, np. zielone pole- przesuwasz się o 2 pola, czerwone- wracasz się na START itp.
Grę rozpoczyna zawodnik, który jako pierwszy wyrzuci na kostce cyfrę 6. Osoby, którym nie uda się wyrzucić 6 nadal nie mogą ruszyć się z miejsca. Dopiero w trzeciej rundzie wszyscy ruszają do gry nawet gdy nie ...