Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
Klasa: II (drugi semestr) lub III
Tamta zajęć: Utrwalamy pisownię wyrazów z „ó” niewymiennym.
Czas: 45 – 60 minut
Cele zajęć:
Cel ogólny:
- usprawnienie funkcji słuchowo-wzrokowej oraz sprawności manualnej.
Cele operacyjne:
Uczeń:
- czyta cicho ze zrozumieniem wierszyk (zagadkę),
- zna zasadę pisowni wyrazów z „ó” wymiennym,
- zna zasady pracy z komputerem,
- potrafi uruchomić i zamknąć program multimedialny „Klik uczy ortografii” z płyty CD-ROM,
- aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej,
- czyta głośno tekst stosując właściwe tempo, intonację,
- potrafi poprawnie napisać co najmniej 5 wyrazów z „ó” niewymiennym.
Środki i materiały wykorzystywane na zajęciach:
zagadka – wierszyk „Ma mnie ciemny bór…”,
komputery, płyta CD-ROM „Klik uczy ortografii”, „Ilustrowany zbiór wyrazów z „ó” niewymiennym”, kartki do zapisywania wyrazów, karty samooceny uczniów, „dyplomy sprawności”.
|Etap zajęć |Przebieg realizacji zadań |Czynności uczniów |Spodziewane rezultaty |
| |Czynności nauczyciela | | |
| |- Zawiesza na tablicy planszę z wierszykiem (zagadką): | | |
| | | | |
| |Ma mnie ciemny bór | | |
| |i straszny grób. | | |
| |Lubię długie wędrówki | | |
| |i malutkie mrówki. | | |
| |Uwielbiam w nieznane podróże, | | |
|Wprowadzenie w tematykę zajęć.|marzę o niezdobytej górze. | | |
| | | | |
| |- Poleca uczniom przeczytać cicho wierszyk, zgadnąć, co to za litera i | | |
| |zapisać ją na kartce. |- Czytają wierszyk. |- Przeczyta cicho ze zrozumieniem wierszyk. |
| | |- Odgadują, że literą tą jest „ó” i zapisują ją na | |
| | |kartce. | |
| |- Sprawdza poprawność wykonania zadania. | |- Wskaże literę „ó” (rozwiązanie zagadki). |
| | |- Pokazują nauczycielowi kartki z zapisaną literą. | |
| | | |- Przeczyta głośno wierszyk stosując właściwe tempo |
| |- Poleca wspólne głośne przeczytanie wierszyka. |- Czytają głośno wierszyk. |i intonację. |
| | | |- Przeczyta wyrazy z „ó” wymiennym. |
| | | | |
| |- Poleca wyszukać w wierszu wyrazy z „ó” wymiennym i głośno je |- Odczytują wyrazy: bór, grób, wędrówka, mrówki. |- Wyjaśni pisownię wyrazów z „ó” wymiennym. |
| |przeczytać. | | |
| | |- Uczniowie przypominają, że piszemy „ó”, gdy | |
| |- Prosi o wyjaśnienie pisowni odczytanych wyrazów. |wymienia się na „o”, np. | |
| | |bór – bory, | |
| | |grób – groby, | |
| | |wędrówki – wędrować, | |
| | |mrówki – mrowie. | |
| | | | |
| |- Wskazuje na wyrazy: podróże, górze występujące w wierszyku (zagadce) i |- Słuchają wyjaśnień nauczyciela. |- Wysłucha wyjaśnień nauczyciela. |
| |wyjaśnia, że są to wyrazy z „ó” niewymiennym. | | |
| | | | |
| |- Stwierdza, iż tematem zajęć wyrównawczych będzie utrwalanie pisowni | | |
| |wyrazów z „ó” niewymiennym. | | |
| |- Informuje uczniów, że w utrwalaniu pisowni wyrazów z „ó” niewymiennym | | |
|Praca z komputerem – ustalenie|pomoże im Klik. | | |
|zasad i reguł postępowania. | | | |
| |- Przypomina zasady pracy z komputerem. |- Wymieniają zasady pracy z komputerem. |- Wymieni zasady pracy z komputerem. |
| | | | |
| | |- Uruchomiają program z płyty CD-ROM. |- Uruchomi program „Klik uczy ortografii” z płyty |
| |- Poleca uruchomić program z płyty CD-ROM „Klik uczy ortografii”. | |CD-ROM. |
| | | | |
| |- Ustala z dziećmi plan postępowania. | | |
| |- Przypomina kolejne kroki pracy z komputerem. |- Pracują przy komputerach - uruchomiają program | |
|Próbne demonstrowanie | |„Klik uczy ortografii”. | |
|działania. | |- Klikają myszką na Klika, który ...