Dodaj publikację
Autor
Anna Kamosińska
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
5,00
Pobrań
98

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Analiza badania umiejętności z języka niemieckiego w klasie II Gimnazjum.
 Pobierz (doc, 153,0 KB)

Podgląd treści


ANALIZA BADANIA UMIEJĘTNOŚCI Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO W KLASACH DRUGICH

W dniu 29.03.2012 r. zostało przeprowadzone w klasach drugich badanie umiejętności z języka niemieckiego.
Test zawierał 13 zadań, a uczeń mógł zdobyć max. 79 punktów. Zadania dotyczyły: odbioru tekstu czytanego i selekcjonowania informacji (zad. 1), reagowania językowego w określonych kontekstach sytuacyjnych (zad. 2, 5, 6), rozpoznawania i stosowania struktur leksykalno – gramatycznych (zad. 3, 7, 8, 10, 11, 12, 13,), przetwarzaniu tekstu (zad. 4), formułowania krótkiej wypowiedzi pisemnej (zad. 9).
Obecnych uczniów podczas badania 71. Najniższy wynik to 7 punktów (0,08), najwyższy to 72 punkty (0,9). Średnia arytmetyczna punktów wyniosła 32,1, co stanowi 41% możliwych do zdobycia. Mediana 30 – co jest zbliżonym wynikiem do średniej, średni rozrzut wyników 47. W zestawieniu klas wygląda to następująco:

Zestawienie statystyczne wszystkich klas drugich

| |obecnych |Średnia kl |mediana |modalna |Rozrzut wyników |
|Klasa 2a |27 |31,1 |26 |24 |65 |
|Klasa 2b |13 |41,1 |41 |40 i 54 |30 |
|Klasa 2c |12 |22,6 |20,5 |11 |46 |
|Klasa 2d |19 |33,6 |32 |43 |48 |
| razem | 71 | 32,1 | - | - |- |

Analiza łatwości zadań dla klas drugich:
Zadania 1, 3, 4, 5, 6, 7, okazały się dla uczniów klas drugich umiarkowanie trudne, dotyczyły one odbioru tekstu czytanego i selekcjonowania informacji, rozpoznawania i stosowania struktur leksykalno – gramatycznych, przetwarzania tekstu, reagowania językowego. Zadania 8, 11 okazały się trudne, dotyczyły one reagowania językowego. Zadania 9, 10, 12, 13 okazały się bardzo trudne, dotyczyły one formułowania wypowiedzi pisemnej, stosowania struktur leksykalno – gramatycznych, a zadanie 2 okazało się łatwe, dotyczyło reagowania językowego. Badanie umiejętności okazało się dla uczniów klas drugich trudne (0,42).

Zestawienie zadań dla wszystkich klas drugich wg współczynnika łatwości

Nr zadania |I |II |III |IV |V |VI |VII |VIII |IX |X |XI |XII |XIII | |Współczynnik łatwości zadań |0,66
UM |0,82
Ł |0,62
UM |0,62
UM |0,51
UM |0,51
UM |0,51
UM |0,35
T |0,06
BT |0,19
BT |0,21
T |0,15
BT |0,17
BT | |

Analiza poszczególnych klas:
KLASA 2A
Dla klasy 2a test okazał się trudny. Zadania, które okazały się dla uczniów bardzo trudne to zadania 9, 11, 12, 13. Są to zadania dotyczące rozpoznawania i stosowania struktur leksykalno – gramatycznych (tworzenie pytań do odpowiedzi, budowa zdań z czasownikiem modalnym, stosowanie odpowiedniego przypadku po przyimku), formułowania krótkiej wypowiedzi pisemnej (opis rodziny)
Zadania, które okazały się dla uczniów trudne to zadania 7, 8, 10 ...