Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Podejmowane działania
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposób realizacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia, Karta Nauczyciela)
IX 2010r.
Notatki, plan rozwoju zawodowego
2. Wnikliwa analiza dokumentacji
szkoły
Analiza dokumentów:
Statut Szkoły,
Program Wychowawczy
Program Profilaktyki,
Program Rozwoju Szkoły
Wewnątrzszkolny System Oceniania
okres stażu
notatki,
uwagi
3. Studiowanie literatury pedagogiczno-dydaktycznej.
Systematyczne czytanie czasopism pedagogicznych i literatury fachowej z zakresu chemii i biologii.
okres stażu
notatki, uwagi
wykaz przestudiowanej literatury
4.Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym
doskonaleniu służącemu własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły
udział w konferencjach metodycznych, spotkaniach
warsztatowych dla nauczycieli biologii i chemii;
aktywny udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.
okres stażu
zaświadczenia
z konferencji, warsztatów,
zaświadczenie dyrektora szkoły
5. Przygotowywanie uroczystości, apeli, imprez szkolnych oraz spotkań klasowych
opracowanie scenariuszy apeli i uroczystości szkolnych;
przygotowywanie uczniów do udziału w apelach
i uroczystościach;
przygotowanie dekoracji i rekwizytów;
organizowanie uroczystości klasowych.
według szkolnego harmonogramu przez okres stażu
scenariusze, zdjęcia, informacje lub artykuły na stronę szkoły lub do kroniki szkolnej
6. Organizowanie dodatkowych zajęć
pozalekcyjnych przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego
z zakresu nauczanych przedmiotów oraz zajęć przygotowujących do konkursów przedmiotowych
zajęcia dodatkowe dla uczniów klasy trzeciej przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego;
zajęcia przygotowujące uczniów do konkursów; przedmiotowych z biologii i chemii
praca w komisjach konkursowych.
okres stażu
rozkłady zajęć,
konspekty,
prowadzenie dziennika zajęć
7. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole.
Pełnienie zadań prezesa szkolnego koła PCK
okres stażu
Potwierdzenie dyrektora
8. Zadania wynikające ze specyfiki
nauczanych przedmiotów.
Przygotowanie konkursów podsumowujących wiadomości z biologii po zakończeniu każdej klasy gimnazjum w oparciu o materiały edukacyjne wydawnictwa Nowa Era ;
Przygotowanie testu podsumowującego naukę chemii w gimnazjum dla klas trzecich.
Maj, czerwiec każdego roku szkolnego
Protokoły z przeprowadzonych konkursów,
Materiały do przeprowadzenia testów i konkursów,
Zaświadczenia dyrektora
9. Działania zmierzające do lepszego poznania uczniów wchodzących w skład zespołu klasowego
Gromadzenie informacji o uczniach, poznanie sytuacji rodzinnej i środowiska;
Współpraca z innymi wychowawcami.
okres stażu
Teczka wychowawcy klasowego, przeprowadzenie i analiza ankiety Poznaj swojego ucznia
& 8 ust. 2 pkt 2.
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1
2
3
4
1. Umiejętne
posługiwanie
się komputerem jako
narzędziem pracy
i Internetem jako
źródłem informacji.
Samodzielne ...