Dodaj publikację
Autor
Alina Cieliczka
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
3

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Plan zgodny z aktualnymi wymogami prawnymi. Może być pomocą dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych w gimnazjum.
 Pobierz (docx, 41,8 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Podejmowane działania

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposób realizacji

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia, Karta Nauczyciela)

IX 2010r.

Notatki, plan rozwoju zawodowego

2. Wnikliwa analiza dokumentacji

szkoły

Analiza dokumentów:

Statut Szkoły,

Program Wychowawczy

Program Profilaktyki,

Program Rozwoju Szkoły

Wewnątrzszkolny System Oceniania

okres stażu

notatki,

uwagi

3. Studiowanie literatury pedagogiczno-dydaktycznej.

Systematyczne czytanie czasopism pedagogicznych i literatury fachowej z zakresu chemii i biologii.

okres stażu

notatki, uwagi

wykaz przestudiowanej literatury

4.Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału

w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym

doskonaleniu służącemu własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły

udział w konferencjach metodycznych, spotkaniach

warsztatowych dla nauczycieli biologii i chemii;

aktywny udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.

okres stażu

zaświadczenia

z konferencji, warsztatów,

zaświadczenie dyrektora szkoły

5. Przygotowywanie uroczystości, apeli, imprez szkolnych oraz spotkań klasowych

opracowanie scenariuszy apeli i uroczystości szkolnych;

przygotowywanie uczniów do udziału w apelach

i uroczystościach;

przygotowanie dekoracji i rekwizytów;

organizowanie uroczystości klasowych.

według szkolnego harmonogramu przez okres stażu

scenariusze, zdjęcia, informacje lub artykuły na stronę szkoły lub do kroniki szkolnej

6. Organizowanie dodatkowych zajęć

pozalekcyjnych przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego

z zakresu nauczanych przedmiotów oraz zajęć przygotowujących do konkursów przedmiotowych

zajęcia dodatkowe dla uczniów klasy trzeciej przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego;

zajęcia przygotowujące uczniów do konkursów; przedmiotowych z biologii i chemii

praca w komisjach konkursowych.

okres stażu

rozkłady zajęć,

konspekty,

prowadzenie dziennika zajęć

7. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole.

Pełnienie zadań prezesa szkolnego koła PCK

okres stażu

Potwierdzenie dyrektora

8. Zadania wynikające ze specyfiki

nauczanych przedmiotów.

Przygotowanie konkursów podsumowujących wiadomości z biologii po zakończeniu każdej klasy gimnazjum w oparciu o materiały edukacyjne wydawnictwa Nowa Era ;

Przygotowanie testu podsumowującego naukę chemii w gimnazjum dla klas trzecich.

Maj, czerwiec każdego roku szkolnego

Protokoły z przeprowadzonych konkursów,

Materiały do przeprowadzenia testów i konkursów,

Zaświadczenia dyrektora

9. Działania zmierzające do lepszego poznania uczniów wchodzących w skład zespołu klasowego

Gromadzenie informacji o uczniach, poznanie sytuacji rodzinnej i środowiska;

Współpraca z innymi wychowawcami.

okres stażu

Teczka wychowawcy klasowego, przeprowadzenie i analiza ankiety Poznaj swojego ucznia

& 8 ust. 2 pkt 2.

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1

2

3

4

1. Umiejętne

posługiwanie

się komputerem jako

narzędziem pracy

i Internetem jako

źródłem informacji.

Samodzielne ...