Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU
ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO
SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA
MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr Adam Boszczar
Zajmowane stanowisko: nauczyciel wychowania fizycznego
Opiekun stażu: mgr Andrzej Halski
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2010
Planowany termin zakończenia stażu: 31. 05. 2013
PSP nr 3 im. Jana Brzechwy w Gogolinie
Dyrektor szkoły: mgr Kinga Kaptur
Cele mojego rozwoju zawodowego w okresie stażu :
- doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo –
wychowawczej,
- aktywny udział w życiu szkoły,
- uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego.
Gogolin 2010
Rozporządzenie z 1.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego
przez nauczycieli określa zadania, jakie w czasie trwania stażu nauczyciel kontraktowy
ubiegający się o stopień nauczyciela mianowanego powinien zrealizować:
Powinności nauczyciela kontraktowego
Wymagania egzaminacyjne na stopień
w okresie stażu
nauczyciela mianowanego
awans
Nauczyciel kontraktowy ubiegający się
o
nauczyciela
mianowanego w okresie odbywania stażu
powinien w szczególności:
stopień
na
1) uczestniczyc w pracach organów
szkoły związanych z realizacją zadań
dydaktycznych,
wychowawczych,
opiekuńczych
innych
lub
wynikających
ze statutu oraz potrzeb szkoły
środowiska lokalnego,
i
2) samodzielnie lub przez udział
różnych
formach
w
kształcenia
ustawicznego pogłębiac swoją wiedzę
i umiejętności zawodowe,
3) poznawac przepisy dotyczące systemu
oświaty – z uwzględnieniem specyfiki
typu i rodzaju szkoły,
w której odbywa staż.
wymagania niezbędne do uzyskania stopnia
nauczyciela mianowanego obejmują:
1) umiejętnośc organizacji
dokonywania
i doskonalenia własnego warsztatu
pracy,
ewaluacji
własnych działań, a także ocenianie
ich skuteczności
i dokonywania
działaniach,
zmian w
tych
2) umiejętnośc uwzględniania w swojej
pracy potrzeb rozwojowych uczniów,
problematyki środowiska lokalnego
oraz współczesnych
społecznych i cywilizacyjnych,
problemów
3) umiejętnośc wykorzystywania
pracy
swojej
w
informacyjnej
i komunikacyjnej,
technologii
4) umiejętnośc zastosowania wiedzy
z zakresu psychologii, pedagogiki
i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień
z zakresu oświaty, pomocy społecznej
w
postępowania w
sprawach
lub
nieletnich,
rozwiązywaniu
problemów związanych z zakresem
realizowanych
nauczyciela
zadań,
przez
dotyczącymi
posługiwania
5) umiejętnośc
się
systemu
przepisami
oświaty, pomocy
lub
postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły,
w której nauczyciel odbywa staż.
społecznej
Niezbędne wymagania do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego określa § 7 ust.2
ww. rozporządzenia, według którego sporządzono zamieszczony poniżej plan rozwoju
zawodowego.
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności
Lp. Zadania do wykonania
1.
Poznanie procedury awansu
zawodowego.
2. Współpraca
z opiekunem stażu.
3.
4.
5.
Obserwacja zajęć
prowadzonych przez opiekuna
i innych nauczycieli.
Prowadzenie zajęć w
obecności opiekuna stażu.
Poszerzanie wiedzy
i umiejętności w procesie
aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym
i zewnętrznym doskonaleniu.
i dokonywania zmian ...