Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
gwiazda1, 2015-04-14, ocena:
super zajęcia
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW
Osoba prowadząca: Anna Witek
Miejsce: Szkoła Podstawowa w Staninie
Klasa: IIb
Data: 20.05.2013r.
Krąg tematyczny: Pomagajmy sobie nawzajem
Temat dnia: Uwierz w siebie
Cel główny:
wspieranie w dzieciach poczucia własnej wartości,
podnoszenie wiary w siebie.
Cele zajęć:
wypowiadanie się uczniów na temat wiary we własne siły, (P.P. I 5: 1)
kształtowanie umiejętności uważnego słuchania wypowiedzi, (P. P II 1: 1a)
stworzenie okazji do uczestniczenia w rozmowie; udzielanie odpowiedzi, (P. P II 1: 3c)
kształtowanie umiejętności czytelnego, estetycznego i poprawnego pod względem ortograficznym pisma (P. P II 1: 3f)
Efekty; po zakończonych zajęciach uczeń:
rozumie, że często strach przed porażką utrudnia osiąganie sukcesów,
potrafi dopasować reguły ortograficzne do grupy wyrazów,
dąży do zostania Mistrzem Ortografii w swojej klasie,
Metody:
słowna – rozmowa kierowana, opowiadanie
czynna – aktywny udział uczniów w zajęciu, zadań stawianych do wykonania
Formy pracy: całą grupą, indywidualna, zróżnicowana
Środki dydaktyczne: Podręcznik, Ćwiczenia, Karty Pracy, skakanki, znaczek sprawności „Mistrz Ortografii”, obrazki przedstawiające różne zwierzęta
Przebieg zajęć:
Dzieci siadają w kole. Nauczycielka prosi dzieci, aby spośród rozłożonych na dywanie obrazków przedstawiających różne zwierzęta wybrały to zwierzę, które przypomina ich cechy charakteru – wady lub zalety. (Wcześnie obrazki zostały przeanalizowane), np.:
lew – jestem odważny
motyl – jestem ładna
gepard – jestem szybki, biegam, biorę udział w zawodach sportowych
mysz – jestem cicha, spokojna
sowa – wiem bardzo dużo
ryba – dobrze pływam
miś – lubię dużo jeść
skowronek – pięknie śpiewam
kukułka – dzielę się z innymi
mrówka – jestem pracowita, pomagam innym
żółw – nie lubię spacerować
Rozwiązanie logogryfu zapisanego w Kartach Pracy nr 87.
Samodzielne wykonanie obliczeń (haseł krzyżówki).
Zapisanie wyników.
Odczytanie, zapisanie i wyjaśnienie hasła: UWIERZ W SIEBIE.
Przeczytanie przez nauczyciela opowiadania M. Węgrzeckiej „Czarodziejski płatek”. (Podręcznik, cz.2, s.98, 99)
Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wiary we własne możliwości na podstawie własnych doświadczeń oraz przeczytanego tekstu, ukierunkowane pytaniami nauczyciela:
Dlaczego pszczółka Miodułka bała się wystartować w Miodowych Igrzyskach?
Jak zachowywali się wobec Miodułki inni zawodnicy?
Do kogo udała się po radę mała pszczółka i co otrzymała?
Kto zwyciężył w igrzyskach i czy potrzebny był rzeczywiście czarodziejski płatek?
Jak uczniowie radzą sobie z pokonywaniem trudności?
Mistrz ortografii – ćw 1, s. 37, 38 (Ćwiczenia cz.4)
Kolorowanie w napisanych wyrazach, liter stanowiących trudność ortograficzną.
Wklejenie reguł ortograficznych w odpowiednie miejsca.
Dopisanie własnych przykładów do poszczególnych reguł ortograficznych. (praca zróżnicowana: gr. 1 – po 1 przykładzie, gr. 2 – po 3 przykłady)
Przyznanie uczniom sprawności Mistrz Ortografii.
Zabawa ruchowa – „Skok do środka koła” – budowanie poczucia bycia ...