Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wstępne rozpoznanie potrzeb i możliwości – analiza dokumentacji - przykład
Na podstawie: opinii PPP nr wydanej w dniu .
Uczeń
Imię i nazwisko
Szkoła
Mocne i słabe strony rozwoju ucznia z SPE i jego osiągnięć edukacyjnych
Mocne strony (+)
Słabe strony (-)
Rozwoju poznawczego (szczególnie mowy i myślenia)
Rozwoju poznawczego (szczególnie mowy i myślenia)
Prawidłowo rozwinięta umiejętność definiowania słów, kategoryzowanie, umiejętności arytmetyczne
Niski poziom myślenia na materiale spostrzeżeniowym, słabszy rozwój intelektualny, uboga wiedza o sobie samym i najbliższym otoczeniu ,niski poziom wiadomości ogólnych o najbliższym środowisku społeczno- przyrodniczym
Rozwoju funkcji psychomotorycznych(percepcja wzrokowa, słuchowa, sprawność grafomotoryczna)
Rozwoju funkcji psychomotorycznych(percepcja wzrokowa, słuchowa, sprawność grafomotoryczna)
Bardzo wysoka płynność słowna i tempo nazywania bodźców wzrokowych
Parcjalna dysfunkcja analizatora wzrokowego w aspekcie: percepcji, spostrzegawczości, integracji i koordynacji wzrokowo- ruchowej, pamięci, uwagi wzrokowej i umiejętności planowania Zaburzony proces lateralizacji ( lewoboczny, praworęczny). Wolne tempo pracy manualnej.
Rozwoju sfery emocjonalno-motywacyjnej
Rozwoju sfery emocjonalno-motywacyjnej
Niska motywacja do podejmowania wysiłku umysłowego oraz kontrola własnych emocji
Rozwoju społecznego (znajomość norm, relacje z rówieśnikami, dorosłymi)
Rozwoju społecznego (znajomość norm, relacje z rówieśnikami, dorosłymi)
Zna normy społeczne , buduje poprawne relacje z rówieśnikami i dorosłymi.
Mocne strony (+)
Słabe strony (-)
Osiągnięcia w zakresie opanowania wymagań programowych
Osiągnięcia w zakresie opanowania wymagań programowych
Mówienie-w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat, zadaje pytania, odpowiada na pytania innych osób
czytanie – rozpoznaje poznane litery, czyta głoskując.
pisanie-przepisuje proste , krótkie zdania liczenie-sprawnie liczy obiekty, wyznacza sumy i różnice na konkretach, zapisuje je
mówienie-trudności w rozumieniu poleceń i określeń słownych, potrzeba dłuższego zastanowienia się przed udzieleniem odpowiedzi na stawiane pytania.
Czytanie-czytając wolno łączy głoski
Pisanie-wolne tempo, duża męczliwość, mylenie liter podobnych.
liczenie –nie radzi sobie w sytuacjach życiowych, których pomyślne zakończenie wymaga dodawania i odejmowania
Przyczyny: nieharmonijny rozwój, niska motywacja do podejmowania wysiłku umysłowego oraz kontroli własnych emocji, obniżone możliwości intelektualne
Mgr Małgorzata Dzedzej