Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Dzedzej
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
53

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ten plik zawiera przykład wczesnego rozpoznania potrzeb i możliwości dziecka - ucznia klasy I sporządzonego na podstawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
 Pobierz (docx, 20,0 KB)

Podgląd treści

Wstępne rozpoznanie potrzeb i możliwości – analiza dokumentacji - przykład

Na podstawie: opinii PPP nr wydanej w dniu .

Uczeń

Imię i nazwisko

Szkoła

Mocne i słabe strony rozwoju ucznia z SPE i jego osiągnięć edukacyjnych

Mocne strony (+)

Słabe strony (-)

Rozwoju poznawczego (szczególnie mowy i myślenia)

Rozwoju poznawczego (szczególnie mowy i myślenia)

Prawidłowo rozwinięta umiejętność definiowania słów, kategoryzowanie, umiejętności arytmetyczne

Niski poziom myślenia na materiale spostrzeżeniowym, słabszy rozwój intelektualny, uboga wiedza o sobie samym i najbliższym otoczeniu ,niski poziom wiadomości ogólnych o najbliższym środowisku społeczno- przyrodniczym

 

 

Rozwoju funkcji psychomotorycznych(percepcja wzrokowa, słuchowa, sprawność grafomotoryczna)

Rozwoju funkcji psychomotorycznych(percepcja wzrokowa, słuchowa, sprawność grafomotoryczna)

Bardzo wysoka płynność słowna i tempo nazywania bodźców wzrokowych

Parcjalna dysfunkcja analizatora wzrokowego w aspekcie: percepcji, spostrzegawczości, integracji i koordynacji wzrokowo- ruchowej, pamięci, uwagi wzrokowej i umiejętności planowania Zaburzony proces lateralizacji ( lewoboczny, praworęczny). Wolne tempo pracy manualnej.

 

Rozwoju sfery emocjonalno-motywacyjnej

Rozwoju sfery emocjonalno-motywacyjnej

 Niska motywacja do podejmowania wysiłku umysłowego oraz kontrola własnych emocji

Rozwoju społecznego (znajomość norm, relacje z rówieśnikami, dorosłymi)

Rozwoju społecznego (znajomość norm, relacje z rówieśnikami, dorosłymi)

Zna normy społeczne , buduje poprawne relacje z rówieśnikami i dorosłymi.

 

Mocne strony (+)

Słabe strony (-)

Osiągnięcia w zakresie opanowania wymagań programowych

Osiągnięcia w zakresie opanowania wymagań programowych

Mówienie-w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat, zadaje pytania, odpowiada na pytania innych osób

czytanie – rozpoznaje poznane litery, czyta głoskując.

pisanie-przepisuje proste , krótkie zdania liczenie-sprawnie liczy obiekty, wyznacza sumy i różnice na konkretach, zapisuje je

mówienie-trudności w rozumieniu poleceń i określeń słownych, potrzeba dłuższego zastanowienia się przed udzieleniem odpowiedzi na stawiane pytania.

Czytanie-czytając wolno łączy głoski

Pisanie-wolne tempo, duża męczliwość, mylenie liter podobnych.

liczenie –nie radzi sobie w sytuacjach życiowych, których pomyślne zakończenie wymaga dodawania i odejmowania

  Przyczyny: nieharmonijny rozwój, niska motywacja do podejmowania wysiłku umysłowego oraz kontroli własnych emocji, obniżone możliwości intelektualne

Mgr Małgorzata Dzedzej