Dodaj publikację
Autor
ANNA WITEK
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
45

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dziennego ośrodka pracy dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim klasa III.
 Pobierz (docx, 947,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć dziennego ośrodka pracy dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim klasa III

Okresowy ośrodek pracy: Świat bajek

Dzienny temat ośrodka: Moje ulubione bajki

Czas trwania: 4 godz. lekcyjne

Opracowały:

Marzena Kosmowska

Anna Witek

Cele:

Ogólne:

poznanie losów bohaterów znanych bajek,

kształcenie umiejętności rozpoznawania bajek na podstawie ilustracji i słuchanych fragmentów,

Operacyjne:

Uczeń zna:

tytuły i losy bohaterów bajek,

postacie występujące w bajkach,

zasady właściwego obchodzenia się z książkami,

Uczeń rozumie:

potrzebę interesowania się książkami i wyciągania morału,

znaczenie słów „prawda – fałsz”,

Uczeń umie:

rozpoznać bajki na podstawie ilustracji i słuchanych fragmentów,

wykonać proste obliczenia z zakresu dodawania i odejmowania,

rozwiązać proste zadania tekstowe,

zapisać działanie do rysunku,

podzielić wyrazy na sylaby i na głoski,

ułożyć wyrazy z wykreślanki,

rozwiązać krzyżówkę i odczytać rozwiązanie,

zapisać swoje imię,

układać puzzle,

odczytać obrazki w liście używając odpowiedniej formy,

odgadywać zagadki,

wyróżnić, nazwać i stosować odpowiednie kolory,

wykonać estetycznie pracę plastyczną,

zgodnie współdziałać w grupie

Organizacja nauczania – metoda ośrodków pracy

Środki dydaktyczne: kalendarz, etykiety z nazwami dni tygodnia i pór roku, lista obecności, ilustracje z bajkami, wykreślanka literowa „W krainie bajek”, krzyżówka, list od Kopciuszka, kontur serca, puzzle, pantofelek, czerwony kapturek, piernik, lusterko, wędka, ilustracja do działań matematycznych, ilustracja do zadania tekstowego, karta pracy do „Zabawy prawda – fałsz”, postać bajkowa do kolorowania, karta pracy „Czy znasz bohaterów bajek?”

Przebieg zajęć

Zajęcia wstępne

Zabawa integracyjna „Powitania”

Dzieci stoją w parach naprzeciw siebie

powitanie czołami

powitanie nosem

powitanie brzuszkami

podanie sobie dłoni

Zajęcie porządkowe

przypomnienie dyżurnym o ich obowiązkach

Ustalenie daty i ćwiczenia kalendarzowe

ustalenie nazwy miesiąca, tygodnia

przeliczenie miesięcy w roku, zapis daty na tablicy

przypomnienie jakie są pory roku, w jakiej kolejności po sobie następują

Ustalenie i zanotowanie stanu pogody

zaznaczenie pogody w kalendarzu miesięcznym, opis pogody

Sprawdzenie obecności

indywidualne zaznaczanie symboli na tablicy

Sprawdzenie i ocena pracy domowej

Wprowadzenie do tematu

Wysłuchanie wiersza

Wiatr szeleści:

- Irenko,

co masz w ręku?

- Pisemko.

Jest w nim bajka o lisie,

jak na spacer szedł z misiem …

Jak zajączka spotkali

i tak poszli dalej …

Wiatr szeleści wesoło,

garnie loki na czoło.

Porwał bajkę dziewczynki,

zaniósł wprost do kotlinki.

A tam zając, szaraczek,

rzekł:

- O, bajka! Zobaczę …

Woła synów i córki.

Kic, kic – biegną zza rzeczki.

Kic, kic – spieszą w dół z górki.

- Posłuchajcie bajeczki!...

Rozmowa z dziećmi nawiązująca do treści utworu:

Co trzymała w reku Irenka?

O czym była ta bajka?

Co się stało z bajką Irenki?

Czy lubicie kiedy ktoś opowiada wam lub ...