Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka angielskiego
Prowadząca: Aneta Grajko
Temat: The family tree.
♦ Cele lekcji
a) ogólne:
- kształcenie umiejętności:
∙ mówienia
∙ rozumienia ze słuchu
∙ czytania
∙ pisania
b) operacyjne:
- uczeń:
∙ umie nazwać członków najbliższej rodziny
∙ poprawnie odpowiada na pytanie nauczyciela Who is this? przy użyciu tzw. dopełniacza saksońskiego (forma dzierżawcza ´s)
∙ czyta poprawnie poznane wyrazy
∙ uzupełnia zdania właściwymi wyrazami (spośród podanych)
∙ zna prawidłową pisownię poznanych wyrazów
♦ Formy pracy:
- praca z całą klasą
- praca indywidualna
♦ Metody pracy:
- przewaga metody komunikacyjnej
♦ Pomoce dydaktyczne:
- podręcznik Cool!1
- flashcards
- materiały ksero
- płyta CD, magnetofon
♦ Przebieg lekcji:
1. Powitanie klasy.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Przypomnienie materiału z poprzedniej lekcji. (słuchanie piosenki 'Calendar song')
4. Podanie tematu lekcji.
5. Wprowadzenie słownictwa opisującego najbliższą rodzinę w formie drzewa genealogicznego (mum, dad, grandma, grandad, brother, sister, son, daughter).
6. Przedstawienie kart z portretami rodziny Flash – postaci z podręcznika (flashcards). Umieszczenie poszczególnych kart z postaciami na drzewie genealogicznym.
7. Uczniowie wykonują ćwiczenie z podręcznika na str. 29. Odpowiadają na pytanie nauczyciela Who´s numer.….?
8. Wprowadzenie tzw. dopełniacza saksońskiego (forma dzierżawcza ´s).
Nauczyciel podchodzi do ławek uczniów, pożycza kilka należących do nich rzeczy i pyta: Whose (pen, book…) is this?
Uczniowie odpowiadają: This is (Ola´s…) pen, book.
9. Uzupełnianie tabeli przy użyciu dopełniacza ´s.
Who is this?
| This is mum's dad. | |
| This is grandad's daughter. | |
| This is grandma's son. | |
| This is dad's …… |grandma |
10. Uczniowie wykonują ćwiczenie z podręcznika na str. 86. (rozsypanka literowa)
11. Podsumowanie lekcji.
Tłumaczenie na język polski (i odwrotnie) nazw członków rodziny. Pierwsze słowo wymienia nauczyciel i wskazuje osobę, która ma przetłumaczyć wyraz, następnie ta osoba wybiera drugiego ucznia i pyta go o kolejny wyraz, itd.
12. Zadanie pracy domowej.
∙ Utrwalić poznane słowa.
∙ Narysować własne drzewo genealogiczne.
Scenariusz lekcji języka angielskiego
Prowadząca: Aneta Grajko
Temat: Christmas is coming.
♦ Cele lekcji
a) ogólne:
- kształcenie umiejętności:
∙ mówienia
∙ rozumienia ze słuchu
∙ czytania
∙ pisania
- znajomość elementów kultury krajów anglojęzycznych.
b) operacyjne:
- uczeń:
∙ zna podstawowe słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia
∙ czyta, wymawia poprawnie poznane wyrazy i wyrażenia
∙ zna prawidłową pisownię poznanych wyrazów
· potrafi krótko opowiedzieć (po polsku) o bożonarodzeniowych zwyczajach
w Wielkiej Brytanii.
♦ Formy pracy:
- praca z całą klasą
- praca indywidualna
♦ Metody pracy:
- przewaga metody komunikacyjnej (działania praktyczne)
- metoda słuchowo-ustna
♦ Pomoce dydaktyczne:
- podręcznik Cool!1
- magnetofon, płyta CD z kolędami w języku angielskim
- kartka z bloku technicznego w kolorze czerwonym, klej, nożyczki, wata, kolorowe flamastry
♦ Przebieg lekcji:
1. Powitanie klasy.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Przypomnienie materiału z poprzedniej lekcji.
4. Podanie tematu ...