Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program zajęć rewalidacyjnych na rok szkolny 2012/2013
dla ucznia kl. II gimnazjum
z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu umiarkowanym
|Blok tematyczny |Temat zajęć |Funkcjonowanie w środowisku- komunikowanie się. |Pojęcia matematyczne. |
| | |Treść zajęć |Treść zajęć |
|Wrzesień |Wspomnienia z wakacji. |Wspomnienie z wakacji- pogadanka. |Kalendarz- utrwalenie. |
|W szkole |Moje miejsce w nowej klasie. |Uzupełnianie zdań z lukami. |Utrwalenie znajomości godzin zegarowych.|
|i po wakacjach. |Nazwy dni i miesięcy. |Zapis nazw miast wielką literą. |. |
| | |Układanie i zapis rymowanek. | |
|Droga do szkoły. |Bezpieczeństwo w czasie drogi|Czytanie wiersza „Ja i dom” - odpowiedzi na pytania|Utrwalenie znajomości figur |
| |do szkoły |do tekstu. |geometrycznych. |
| |Mój dom i ja. |Utrwalenie samogłosek i spółgłosek. |Zabawy logiczne. |
| | |Podział wyrazów na sylaby. | |
|Polska- moja |Polska- mój kraj. |Bogacenie wiadomości o swojej ojczyźnie. |Utrwalenie znajomości figur |
|ojczyzna. |Mapa Polski. |Wskazywanie na mapie Polski większych miast, gór, |geometrycznych. |
| |Pierwsi władcy Polski. |morza. |Zabawy logiczne. |
| | |Pisownia nazw miast wielką literą. | |
| | |Uzupełnianie luk w wyrazach. | |
|Nadchodzi jesieni. |Początek jesieni. |Czytanie wiersza „Smutna jesień” - praca z tekstem.|Przeliczanie elementów w zakresie 10. |
| |Zmiany zachodzące w |Podział wyrazów na sylaby i głoski. |dodawanie i odejmowanie. |
| |przyrodzie. |Przypomnienie wiadomości o rzeczowniku. |Rysowanie i mierzenie odcinków. |
| |Części mowy- rzeczownik. | | |
|Blok tematyczny |Temat zajęć |Funkcjonowanie w środowisku- komunikowanie się. |Pojęcia matematyczne. |
| | |Treść zajęć |Treść zajęć |
|Październik |Październik- powiedzenia i |Rozwijanie pamięci- nauka nazw miesięcy w |Utrwalenie pisania daty. |
|Nowy miesiąc. |przysłowia. |kolejności. |Porównywanie licz w zakresie 10, znaki <|
| | |Utrwalenie wiadomości o rzeczowniku- rodzaje. |> =. |
|Części mowy. |Dzień Nauczyciela. |Czytanie wiersza o nauczycielu- praca z tekstem. |Oś liczbowa- zaznaczanie |
| |Rzeczownik i czasownik. |Odmiana czasownika przez osoby. |i czytanie punktów. |
| | |Określanie l. pojedynczej i mnogiej rzeczowników i |Proste prostopadłe i równoległe. |
| | |czasowników. | |
|Patron naszej |Jan Paweł II- nasz patron. |Notatka o patronie szkoły. |Określanie kierunków. |
|szkoły |Kierunki świata na mapie. |Zapis rzeczowników i czasowników w różnych liczbach|Dodawanie i odejmowanie dziesiątek w |
| | | |zakresie 100. |
| | |i rodzajach. | |
| | |Układanie i zapis zdań z rozsypanek wyrazowych. | |
|Jesienne warzywa. |Warzywa- korzyści dla |Czytanie wiersza „Bal w ogrodzie”. |Ćwiczenia praktyczne- liczenie |
| |zdrowia. |Nazwy warzyw- dopasowywanie do ilustracji. |pieniędzy. |
| |Części roślin. |Określanie części roślin (kwiat, łodyga itp.). |Dopełnianie do 10 - rozwiązywanie |
| | | |tabelek |
| | | |i grafów. |
|Blok tematyczny |Temat zajęć |Funkcjonowanie w środowisku- komunikowanie się. |Pojęcia matematyczne. |
| | |Treść zajęć |Treść zajęć |
|Listopad |Pamiętamy o zmarłych. |Czytanie wiersza „Listopad”- praca z tekstem. |Dopełnianie do 10. |
|Bezpieczna droga. |Bezpieczeństwo na drodze. |Zapoznanie ze znakami zakazu, nakazu, |Dodawanie i odejmowanie sposobem |
| |Znaki drogowe. |ostrzegawczymi i informacyjnymi. |pisemnym. |
| | |Rozwiązywanie krzyżówki. | |
|Święto |Rocznica ...