Dodaj publikację
Autor
Ewelina Czajczyńska
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
61

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program nauczania umożliwia realizację treści nauczania w cyklu dwuletnim 0,5 godziny tygodniowo. Nauczyciel ma do dyspozycji łącznie (maksymalnie) 38 godzin lekcyjnych. Treści nauczania mają układ hierarchiczny i są ułożone w określonym porządku. Przy okazji omawiania kolejnych tematów treści wcześniej poruszane są poszerzane, aktualizowane i uzupełniane. W programie położono nacisk na zdobycie umiejętności praktycznych. Uczniowie na lekcjach wykonują wiele ćwiczeń. 
 Pobierz (doc, 474,0 KB)

Podgląd treści

TECHNOLOGIA INFORMACYJNA

AUTORSKI PROGRAM KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH

Lublin, 2010
Spis treści
Notatka o autorze 4
1. Wprowadzenie i założenia dydaktyczno-wychowawcze programu 5
2. Cele edukacyjne – kształcenia i wychowania 9
2.1. Główne założenia programu 9
2.2. Szczegółowe cele wynikające z kluczowej kompetencji 9
2.3. Szczegółowe cele wynikające z diagnozy lokalnych potrzeb rynku pracy i oświaty 11
2.4. Szczegółowe cele wynikające z profilu zawodowego klasy 12
2.5. Szczegółowe cele wynikające z podstawy programowej 12
3. Materiał nauczania związany z celami edukacyjnymi 14
3.1. Źródła informacji i metody komunikacji 14
3.1.1. Czym zajmuje się technologia informacyjna?. Regulamin szkolnej pracowni komputerowej – organizacja zajęć. 14
3.1.2. Klasyfikacja i rola źródeł informacji. Ograniczenia związane z publikowaniem informacji w Internecie. 14
3.1.3. Internet jako „ocean informacji”. Zagrożenia związane z korzystaniem z niewłaściwych źródeł informacji. 14
3.1.4. Jak żyć w społeczeństwie informacyjnym i korzystać z e–form. Usługi Internetowe. 14
3.2. Internet i poczta elektroniczna. 14
3.2.1. Metody wyszukiwania informacji w Internecie. Drukowanie stron WWW. 14
3.2.2. Parametry konta pocztowego. Zasady korzystania z poczty elektronicznej. 14
3.2.3. Wysyłanie i odbieranie listów. Książka adresowa. 14
3.2.4. Sposoby komunikowania się z wykorzystaniem TI. (komunikatory, sms) 14
3.3. Bezpieczeństwo danych. Komputer a prawo. 14
3.3.1. Korzyści i zagrożenia wynikające z dostępu do Internetu. Bezpieczeństwo oraz wpływ na zdrowie człowieka. 15
3.3.2. Komputer a prawo. Zasady n-etykiety. 15
3.4. Sprzęt TI sieci komputerowe 15
3.4.1. Przypomnienie i przećwiczenie podstawowych czynności w systemie operacyjnym. Sprzęt niezbędny do konfiguracji komputera. 15
3.4.2. Szkolna sieć komputerowa? Udostępnianie zasobów w sieci. 15
3.5. Opracowywanie dokumentów tekstowych 15
3.5.1. Charakterystyka edytorów tekstowych. Operacje na dokumentach. 15
3.5.2. Formatowanie tekstów w zależności od przeznaczenia dokumentu (CV, list motywacyjny). 15
3.5.3. Operacje na tabelach wstawionych do tekstu. Drukowanie dokumentów (wizytówki). 15
3.5.4. Zasady skanowania obrazów. Metody umieszczania dowolnych obiektów w tekście. 15
3.5.5. Praca z dokumentem wielostronicowym (przygotowanie biznesplanu). 15
3.6. Arkusz kalkulacyjny 15
3.6.1. Zasada działania arkusza kalkulacyjnego. 15
3.6.2. Formatowanie danych w arkuszu. Wstawianie wierszy kolumn i komórek. Menu podręczne. 15
3.6.3. Tworzenie wykresów, kreator wykresów. 15
3.6.4. Funkcje arkusza kalkulacyjnego (koszty). Drukowanie arkuszy kalkulacyjnych. 15
3.7. Bazy danych 15
3.7.1 ...