Dodaj publikację
Autor
EC
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
31

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

  Cel programu: -          poprawa frekwencji uczniów na zajęciach lekcyjnych, -          zmniejszenie liczby godzin nieobecnych i nieusprawiedliwionych -          poznanie czynników wpływających na niską frekwencję uczniów, -          podejmowanie działań zmierzających do wyeliminowania czynników wpływających na niską frekwencję uczniów, -          rozważenie strategii postępowania wobec uczniów opuszczających zajęcia, -          wypracowanie metod współpracy pomiędzy nauczycielami, pedagogiem szkolnym, rodzicami, uczniami oraz placówkami pozaszkolnymi -          uświadomienie uczniom szczególnego wpływu liczby godzin nieusprawiedliwionych na ocenę z zachowania
 Pobierz (docx, 41,4 KB)

Podgląd treści

Program naprawczy

podniesienie frekwencji uczniów kl. ….

Zasadniczej Szkoły Zawodowej

w II semestrze …..

Wychowawca ……………………….

Cel programu:

poprawa frekwencji uczniów na zajęciach lekcyjnych,

zmniejszenie liczby godzin nieobecnych i nieusprawiedliwionych

poznanie czynników wpływających na niską frekwencję uczniów,

podejmowanie działań zmierzających do wyeliminowania czynników wpływających na niską frekwencję uczniów,

rozważenie strategii postępowania wobec uczniów opuszczających zajęcia,

wypracowanie metod współpracy pomiędzy nauczycielami, pedagogiem szkolnym, rodzicami, uczniami oraz placówkami pozaszkolnymi

uświadomienie uczniom szczególnego wpływu liczby godzin nieusprawiedliwionych na ocenę z zachowania

Przewidywane efekty:

- poprawa frekwencji uczniów na zajęciach

CHARAKTERYSTYKA KLASY

Klasa …. to klasa ……. , składająca się z dziewcząt i chłopców, jest to klasa zróżnicowana pod względem indywidualnych osiągnięć w nauce jak również pod względem frekwencji na zajęciach szkolnych. Średnia frekwencja klasy za I semestr roku szkolnego ….. wyniosła 79,29%.

W klasie są osoby (10) z bardzo wysoką frekwencją 90-98% na zajęciach, większość klasy (19 osób) stanowią uczniowie z frekwencją na poziomie 70-89%, ale są również osoby z bardzo niską frekwencją 38-65% (3 osoby) i to w głównej mierze te osoby mają największy „negatywny” wpływ na cały wynik średniej frekwencji klasy. Z tych 3 osób z najniższą frekwencją, jedna osoba już zrezygnowała z nauki i odebrała dokumenty. Kolejne osoby w chwili obecnej postanowiły poprawę w zakresie uczęszczania do szkoły.

Przeprowadzona w szkole analiza frekwencji uczniów, skłania do stwierdzenia, że skala nieusprawiedliwionych dni oraz pojedynczych godzin nieobecności na zajęciach lekcyjnych stanowi problem wymagający podjęcia zdecydowanych działań przeciwdziałających temu zjawisku i jego konsekwencjom.

UCZNIOWIE

LICZBA

% UCZNIÓW

Bez ocen ndst.

19

59,4

Z ocenami ndst. – w tym z:

13

40,6

1 oceną ndst.

10

31,25

2 ocenami ndst.

-

-

3 i więcej ocenami ndst.

3

9,4

Z dostosowywaniem wymagań eduk. (na podstawie opinii PPP)

1

3,1

Wykaz uczniów mających najniższą frekwencję (stan na dzień sprawozdawczy):

Lp.

Nazwisko i imię

Ilość godzin nieobecnych

Przyczyny nieobecności

1

…… 47%

126 100N

Wagary, rodzice za granicą,

2

….. 45%

114 82N

Wagary, mieszka sama bez opieki rodziców

3

…… 53%

111 68N

wagary

PRZYCZYNY NIEUSPRAWIEDLIWIONEJ ABSENCJI NA ZAJĘCIACH LEKCYJNYCH

Z rozmów przeprowadzonych z uczniami, moich obserwacji wynika, że samowolne opuszczanie przez uczniów zajęć lekcyjnych jest sposobem unikania konsekwencji nie przygotowania do lekcji, sprawdzianów, czy prac klasowych. Trudna sytuacja finansowa rodziny, chęć zarobienia własnych pieniędzy skłaniają uczniów do podejmowania pracy „na czarno” co wzmacnia u nich przekonanie o bezsensowności chodzenia do szkoły. W tym szczególnym przypadku przyczyny należy szukać w środowisku rodzinnym, bowiem to rodzice podziwiając zaradność swoich dzieci jednocześnie aprobują godziny nieobecności na ...