Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWRTEGO DLA RODZICÓW W GRUPIE 4- LETNIEJ Z WYKORZYSTANIEM METOD I FORM PRACY W ROZWIJANIU WRAŻLIWOŚCI PLASTYCZNEJ W KONTEKŚCIE REALIZACJI ZADANIA Z ROCZNEGO PLANU PRACY- „ ŻYJ Z PRZYRODĄ W ZGODZIE”
DATA: 23.05.2013r
PROEWADZĄCA: Barbara Szczepłek
MIEJSCE: Sala przedszkolna
TEMAT ZAJĘCIA: „Wiosna na łące”
CEL GŁÓWNY: Wykorzystanie metod i form pracy w rozwijaniu wrażliwości plastycznej w kontekście realizacji zadania z rocznego planu pracy- „ Żyj z przyrodą w zgodzie”
CELE OPERACYJNE: Dziecko:
- utrwala nazwy mieszkańców łąki poprzez rozwiązywanie zagadek i zna ich środowisko naturalne
- poznaje nową technikę malowania poprzez rozdmuchiwanie farby przez rurkę
- wyraża piękno przyrody poprzez ekspresję plastyczną
- podejmuje próby tworzenia odcieni barwy zielonej poprzez mieszanie jej z innymi barwami - czerpie radość z nowych doświadczeń plastycznych
- zgodnie korzysta z przyborów plastycznych i przestrzega zasady utrzymywania ładu w miejscu pracy
Metody:
czynne:
- metoda samodzielnych doświadczeń
- metoda zadań stawianych dzieciom
słowne:
- zagadki
- rozmowa
- objaśnienie
metody aktywizujące (“ Niedokończone zdania” oraz “ Prawda czy fałsz”)
oglądowe:
- metoda obserwacji i pokazu
metoda zadań inspirujących
Formy:
zbiorowa
zespołowa
indywidualna
Środki dydaktyczne: zagadki słowne, ilustracje owadów, Płyta CD z muzyką, kolorowe wstążki, kartki, farby plakatowe, rurki plastikowe do rozdmuchiwania farby, pałeczki plastikowe, pędzle, kredki, mazaki, fartuszki ochronne,
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
Nauczycielka wita zebranych gości.
Dzieci siedzą na dywanie w kole a nauczyciel zadaje zagadki:
Co to za miejsca w kwiaty ubrane
Przez biedronki, motyle, pszczółki często odwiedzane
A przez boćki i żaby bardzo lubiane?( łąka)
Kwiat co w zbożu się czerwieni, będzie grzechotką w jesieni (mak)
Sto płatków biało – czerwonych dookoła żółtego środka, każdy chyba odgadnie, że to mała… (stokrotka)
Chodzi po świecie z domkiem na grzbiecie (ślimak)
Czarne futerko, sił ma niewiele a kopie w ziemi długie tunele. (kret)
Co to za zagadka, bzyka koło kwiatka? (pszczoła)
Mieszka w kącie w zimie, w lecie na muchy sieci lecie ( pająk)
Wysyłają ją do nieba po kawałek chleba( biedronka)
Następnie nauczyciel mówi zdania a dzieci kończą, odnosząc porównanie do kwiatów:
Biedronka jest czerwona jak… ( maki)
Pszczoła jest żółta jak…. (kaczeńce)
Motylki mają niebieskie plamki jak… (niezapominajki)
Motylek bielinek jest biały jak… (stokrotki)
Zabawa „ Prawda czy fałsz?” – nauczycielka zadaje pytania pytania, dzieci odpowiadają czy zdania są prawdziwe czy fałszywe:
Mlecze to żółte kwiaty.
Płatki maku są koloru zielonego.
Biedronki mają na skrzydełkach kwadraciki.
Stokrotki to polne ptaki.
Koniki polne pięknie grają na swoich nóżkach i skrzydełkach.
Gąsienica przeobraża się w biedronkę.
Zabawa ruchowa „Wiosenny taniec”
Dzieci otrzymują wstążki, przy muzyce kołyszą się w kole. Na hasło: biedronki – dzieci ...