Dodaj publikację
Autor
Klementyna Najmoła
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r.
 Pobierz (doc, 93,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego

mgr Klementyna Najmoła

nauczyciel kontraktowy
nauczany przedmiot: język polski

GIMNAZJUM W DOBRYM

Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2010r.

Planowany termin zakończenia stażu – 31.05.2013r.

Data zatwierdzenia: …………………………………

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez

nauczycieli oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z Dnia 14 listopada 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.

Rozporządzenie z dn.1.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli określa zadania, jakie w czasie trwania stażu
nauczyciel kontraktowy ubiegający się o stopień nauczyciela mianowanego powinien zrealizować:

§ 7 ust. 1.
1) Uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
2) Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
3) Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

Niezbędne wymagania do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego określa § 7 ust.2 ww. rozporządzenia, według którego sporządzono zamieszczony poniżej plan rozwoju zawodowego.

§ 7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;

|L.p. |ZADANIA |FORMY REALIZACJI/ZAKŁADANE EFEKTY |TERMINY |
|1. | | | |
| |Opracowanie wynikowych planów zajęć z języka polskiego. |Plany pracy z języka polskiego dostosowane do możliwości uczniów. |IX 2010, 2011, 2012 |
| | | | |
|2. | | | |
| |Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego. |Wdrażanie uczniów do samokształcenia poprzez przeprowadzanie testów próbnych z języka polskiego, |2010/2011 |
| | | |2011/2012 |
| | |opracowywanie i zestawianie wyników osiąganych przez uczniów na testach próbnych – wnioski do dalszej pracy. |2012/2013 |
| | | | |
| | | |Na bieżąco |
|3. | | | |
| |Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych.|Udział uczniów w konkursach, |Cały okres stażu |
| | |udział uczniów w pracach koła polonistyczno-teatralnego. |XI 2010- VI 2012 |
|4. |Stosowanie w procesie dydaktycznym nowoczesnych rozwiązań | | |
| |i atrakcyjnych sposobów przekazywania wiedzy. |Wykorzystanie metod aktywizujących na lekcjach języka polskiego oraz w czasie zajęć pozalekcyjnych |Cały okres stażu |
|5. | | | |
| |Poszerzenie wiedzy i umiejętności |Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: szkoleniach, kursach, konferencjach itp. |Cały okres stażu |
| |w doskonaleniu zawodowym; dzielenie się wiedzą z innymi | | |
| |nauczycielami. | | |
|6. | | | |
| |Współpraca z biblioteką szkolną. |Gromadzenie i aktualizacja własnego warsztatu metodycznego, | |
| | |bieżąca kontrola i wymiana informacji dotyczących księgozbioru oferowanego uczniom. |Cały okres stażu |
|7. | | | |
| |Planowanie dalszych działań w oparciu ...