Dodaj publikację
Autor
Anna Ptak
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
6

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji z języka niemieckiego w klasie I liceum do podręcznika Infos 1a. Temat lekcji "Potrzeba mi..." dotyczący zastosowania formy rzeczownika w bierniku.
 Pobierz (docx, 16,5 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji

Klasa: IB (2- godzinny)

Nauczyciel: Anna Ptak

Temat: Potrzeba mi…..

Cel ogólny: Zastosowanie formy rzeczownika w bierniku w sytuacjach z życia codziennego.

Podstawa programowa:

Cel ogólny: Znajomość środków językowych

Cel szczegółowy: 1. Uczeń posługuje się bogatym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych: szkoła (np. przedmioty nauczania, oceny i wymagania, życie szkoły, kształcenie pozaszkolne, system oświaty);

Uczeń:

- używa formy rzeczownika w bierniku

- prowadzi rozmowę sklepiku szkolnym

- reaguje ustnie w sposób zrozumiały, w typowych sytuacjach: 1) nawiązuje kontakty towarzyskie (np. przedstawia siebie i inne osoby, udziela podstawowych informacji na swój temat i pyta o dane rozmówcy i innych osób);2)rozpoczyna, prowadzi i kończy rozmowę; 3) stosuje formy grzecznościowe;

W pracy domowej uczeń :

- tworzy krótkie, proste, zrozumiałe wypowiedzi pisemne (np. wiadomość, opis, notatka, ogłoszenie, zaproszenie, ankieta, pocztówka, e-mail, list prywatny, prosty list formalny): 1) opisuje ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności;

Formy pracy: Praca indywidualna, w parach, w grupach i z całą klasą

Pomoce dydaktyczne:

podręcznik z ćwiczeniami, płyta CD, odtwarzacz płyt CD, gra

Metody / techniki pracy:

Metoda bezpośrednia

Metoda kognitywna

praca z podręcznikiem

praca z tekstem

Część wprowadzająca: Nauczycielka zaczyna lekcję od sprawdzenia obecności, przedstawia uczniom cele lekcji oraz prosi uczniów o wykonanie zadania numer 1. Następnie nauczyciel prezentuje uczniom użycie biernika poprzez zadawanie pytań typu: Co to jest? Czego potrzebujesz?

Prezentacja i semantyzacja:

Uczniowie wykonują zadanie numer 1 w zeszycie ćwiczeń oraz uzupełniają zdania odpowiednimi rodzajnikami w bierniku (zad 2).Uczniowie czytają teksty z zadania pierwszego jeszcze raz. Nauczyciel zadaje pytanie do każdego teksu : Was braucht die Person? Uczniowie słuchają nagrania i dopasowują teksty. Następnie uczniowie słuchają nagrania jeszcze raz i zaznaczają odpowiedzi A,B lub C

Faza ćwiczeń:

Uczniowie przeprowadzają rozmowy zgodnie ze schematem, najpierw ćwiczą w parach, następnie wybrane pary prezentują swoje dialogi na forum klasy.

Podsumowanie lekcji i objaśnienie pracy domowej:

Uczniowie grają w grę pod tytułem Quartettspiel (z poradnika nauczyciela).

Nauczyciel objaśnia pracę domową. Na pracę domową przewidziano zadanie numer 6 oraz zadania z zeszytu ćwiczeń numer 3,4,5.

Najbardziej aktywni uczniowie na tej lekcji zostają nagrodzeni +.