Dodaj publikację
Autor
Anna Ptak
Data publikacji
2013-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
2

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy do podręcznika "Matura podstawowa z języka niemieckiego" poziom podstawowy.
 Pobierz (docx, 43,7 KB)

Podgląd treści

DZIAŁ

TEMAT

LEKCJI / ŚCIEŻKI EDUKACYJNE

SŁOWNICTWO I

GRAMATYKA

WYMAGANIA PODSTAWOWE – UCZEŃ:

WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE – UCZEŃ:

1 – CZŁOWIEK

1T: Człowiek – słownictwo

dane osobowe

ubrania i akcesoria

części ciała

słownictwo związane z opisem wyglądu zewnętrznego

przymiotniki opisujące charakter i osobowość

przymiotniki wyrażające uczucia a przymiotniki opisujące cechy

odmiana przymiotników.

podaje swoje dane osobowe

opisuje osobę: wygląd zewnętrzny, osobowość i charakter

bezbłędnie podaje swoje dane osobowe

używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby w uporządkowany sposób opisać osobę: wygląd zewnętrzny, osobowość i charakter, uwzględniając przykłady zachowania

2T: Człowiek.Czytanie ze zrozumieniem

Edukacja czytelniczo - medialna

rozumie prosty tekst czytany stwierdzając czy tekst zawiera określone informacje oraz je selekcjonuje

rozumie prosty tekst czytany stwierdzając czy tekst zawiera określone informacje oraz je selekcjonuje

3T: Opis ilustracji

mówi o ludziach, których podziwia

wymienia rzeczy, które go irytują

opisuje ilustracje przedstawiające relacje międzyludzkie, udziela odpowiedzi na towarzyszące im pytania

używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby:

opisać ludzi, których podziwia

opisać rzeczy, które go irytują, podając przykłady

szczegółowo opisać ilustracje przedstawiające relacje międzyludzkie i udzielić wyczerpujących odpowiedzi na

towarzyszące im pytania

4T:Pisanie: e-mail

pisze e-mail z elementami opisu osoby, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji

używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby napisać spójny list prywatny z elementami opisu osoby, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl

2 – DOM

5T: Dom - słownictwo

pomieszczenia w domu/ mieszkaniu

wyposażenie domu

rodzaje miejsc zamieszkania

słownictwo i zwroty związane z wynajmowaniem domu/mieszkania

związki wyrazowe: prace domowe, życie domowe, utrzymanie

domu/mieszkania

opisuje pokój, dom/mieszkanie, miejscowość

używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby w uporządkowany sposób opisać pokój, dom/mieszkanie, miejscowość

6T: Dom. Rozmowa z odgrywaniem roli

bierze udział w rozmowie na temat wynajęcia domu/mieszkania, urządzenia domu/mieszkania, podziału obowiązków w domu

mówi o wadach i zaletach mieszkania w różnych miejscach

bierze aktywny udział w rozmowie na temat wynajęcia domu/mieszkania, urządzenia domu/mieszkania, prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów

używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby wyrazić i uzasadnić opinię na temat mieszkania w różnych miejscach

7T: Dom. Słuchanie ze zrozumieniem

rozumie prosty tekst ze słuchu stwierdzając czy tekst zawiera określone informacje oraz je selekcjonuje

rozumie prosty tekst ze słuchu stwierdzając czy tekst zawiera określone informacje oraz je selekcjonuje

8T. Powtórzenie działów 1-2

zna słownictwo związane z człowiekiem, domem i i w co najmniej połowie przypadków poprawnie się nim posługuje.

pisze list prywatny o przeprowadzce uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji

w ...