Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
DZIAŁ
TEMAT
LEKCJI / ŚCIEŻKI EDUKACYJNE
SŁOWNICTWO I
GRAMATYKA
WYMAGANIA PODSTAWOWE – UCZEŃ:
WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE – UCZEŃ:
1 – CZŁOWIEK
1T: Człowiek – słownictwo
dane osobowe
ubrania i akcesoria
części ciała
słownictwo związane z opisem wyglądu zewnętrznego
przymiotniki opisujące charakter i osobowość
przymiotniki wyrażające uczucia a przymiotniki opisujące cechy
odmiana przymiotników.
podaje swoje dane osobowe
opisuje osobę: wygląd zewnętrzny, osobowość i charakter
bezbłędnie podaje swoje dane osobowe
używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby w uporządkowany sposób opisać osobę: wygląd zewnętrzny, osobowość i charakter, uwzględniając przykłady zachowania
2T: Człowiek.Czytanie ze zrozumieniem
Edukacja czytelniczo - medialna
rozumie prosty tekst czytany stwierdzając czy tekst zawiera określone informacje oraz je selekcjonuje
rozumie prosty tekst czytany stwierdzając czy tekst zawiera określone informacje oraz je selekcjonuje
3T: Opis ilustracji
mówi o ludziach, których podziwia
wymienia rzeczy, które go irytują
opisuje ilustracje przedstawiające relacje międzyludzkie, udziela odpowiedzi na towarzyszące im pytania
używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby:
opisać ludzi, których podziwia
opisać rzeczy, które go irytują, podając przykłady
szczegółowo opisać ilustracje przedstawiające relacje międzyludzkie i udzielić wyczerpujących odpowiedzi na
towarzyszące im pytania
4T:Pisanie: e-mail
pisze e-mail z elementami opisu osoby, uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji
używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby napisać spójny list prywatny z elementami opisu osoby, uwzględniając wszystkie wymagane informacje i konsekwentnie stosując odpowiedni styl
2 – DOM
5T: Dom - słownictwo
pomieszczenia w domu/ mieszkaniu
wyposażenie domu
rodzaje miejsc zamieszkania
słownictwo i zwroty związane z wynajmowaniem domu/mieszkania
związki wyrazowe: prace domowe, życie domowe, utrzymanie
domu/mieszkania
opisuje pokój, dom/mieszkanie, miejscowość
używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby w uporządkowany sposób opisać pokój, dom/mieszkanie, miejscowość
6T: Dom. Rozmowa z odgrywaniem roli
bierze udział w rozmowie na temat wynajęcia domu/mieszkania, urządzenia domu/mieszkania, podziału obowiązków w domu
mówi o wadach i zaletach mieszkania w różnych miejscach
bierze aktywny udział w rozmowie na temat wynajęcia domu/mieszkania, urządzenia domu/mieszkania, prawidłowo reagując na wypowiedzi rozmówcy i korzystając z szerokiego zasobu słownictwa i zwrotów
używa szerokiego zakresu słownictwa i struktur aby wyrazić i uzasadnić opinię na temat mieszkania w różnych miejscach
7T: Dom. Słuchanie ze zrozumieniem
rozumie prosty tekst ze słuchu stwierdzając czy tekst zawiera określone informacje oraz je selekcjonuje
rozumie prosty tekst ze słuchu stwierdzając czy tekst zawiera określone informacje oraz je selekcjonuje
8T. Powtórzenie działów 1-2
zna słownictwo związane z człowiekiem, domem i i w co najmniej połowie przypadków poprawnie się nim posługuje.
pisze list prywatny o przeprowadzce uwzględniając przynajmniej połowę wymaganych informacji
w ...