Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
GAMES AND PLAYS WITH FLASHCARDS
MATCHING
• dobieranie nazw do flashcards
• odnajdywanie par wyrazów
MEMORY
• Dzieci zamykąją oczy, jedna karta znika; uczniowie zgadują, która to karta.
• Uczniowie starają się zapamiętać jak największą ilość wyrazów, a następnie w grupach piszą ich nazwy
SLAP THE CARD – Nauczyciel rozkłada karty, następnie wypowiada słowo i uczeń musi wskazać na właściwą kartę
REVEAL THE WORD – Nauczyciel powoli odkrywa poznaną kartę, a dzieci starają się odgadnąć dane słowo
TEACHING PRONUNCIATION – Nauczyciel wymawia dane słowo w różny sposób: wolno, szybko, głośno, cicho. Uczniowie powtarzają za nim
BINGO – Nauczyciel wykorzystuje w grze Bingo słówka wprowadzone za pomocą flashcards
CONCENTRATION – Nauczyciel rozdaje 8 karteczek ze słówkami i trzyma te same flashcards; kiedy podniesie jedną z nich, uczeń mający to słowo musi wypowiedzieć je głośno
WRITING – Uczniowie koniuszkiem palca piszą słowo na plecach drugiego ucznia – ten na głos odgaduje
RACE – Nauczyciel wiesza kilka kart na tablicy, wypowiada jedno słowo; uczeń musi dobiec do danej karty
HANGMAN – zabawa w „Wisielca” z użyciem wybranego słownictwa
CHINESE WHISPERS – zabawa w „Głuchy telefon” z użyciem poznanego słownictwa
ACT OUT THE OBJECT/ACTION – Nauczyciel pokazuje daną kartę, uczniowie starają pokazać przedmiot lub czynność przedstawioną na obrazku
Opracowała: Marzena Sbirenda