Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
PRZEDMIOT: Język angielski
KLASA: IV SP
TEMAT LEKCJI: Czasownik ‘have got’ – zdania twierdzące i przeczące.
CELE LEKCJI:
Cel główny:
• wprowadzenie czasownika ‘have got’- odmiana przez osoby, główne zasady tworzenia zdań twierdzących i przeczących,
• nauka słownictwa opisującego wygląd zewnętrzny
Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
• poprawnie zapisać oraz wymawiać wprowadzone słownictwo,
• odmienić czasownik ‘have got’ przez osoby,
• tworzyć zdania twierdzące i przeczące
Uczeń rozumie: polecenia wydawane przez nauczyciela i właściwie na nie reaguje
Uczeń poznaje: nowe słownictwo i wyrażenia związane z wyglądem zewnętrznym
METODY NAUCZANIA:
gramatyczno-tłumaczeniowa, komunikacyjna
POMOCE DYDAKYCZNE: podręcznik ‘New Friends 2’, s.22-23, ćwiczenia ‘New Friends 2’, s. 16, magnetofon i płyta CD
FORMY PRACY: praca indywidualna, praca zbiorowa
PRZEBIEG LEKCJI:
I FAZA POCZĄTKOWA
1. Czynności organizacyjne – powitanie, sprawdzenie listy obecności.
2. Podanie uczniom tematu lekcji oraz zapisanie go na tablicy i w zeszytach.
3. Rozgrzewka językowa: How are you today?, przypomnienie słownictwa z poprzednich lekcji.
4. Sprawdzenie pracy domowej.
5. Zapisanie tematu i podanie celów lekcji.
II FAZA ŚRÓDLEKCYJNA
1. Nauczyciel odtwarza dwukrotnie z płyty CD nagranie 1.26, podręcznik s. 22. Uczniowie słuchają, a następnie czytają z podziałem na role podany tekst. Zadaniem uczniów jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na wyrazy opisujące ludzi oraz na formę czasownika ’have got’ w tekście.
2. Sprawdzenie zrozumienia tekstu przez uczniów – ćwiczenie 2, s.23.
3. Nauczyciel zapisuje na tablicy najważniejsze informacje dotyczące czasownika ‘have got’ - mieć (zastosowanie, budowa zdania twierdzącego i przeczącego, forma pełna oraz skrócona; odmiana przez osobę ze szczególną uwagą na 3 os. liczby pojedynczej).
Uczniowie zapisują w zeszytach przykładowe zdania: She has got long hair.- Ona ma długie włosy. We have got blue eyes.- My mamy niebieskie oczy.
4. Uczniowie uzupełniają podane zdania właściwą formą czasownika ‘have got’ - ćwiczenie 3, s. 23.
5. Mówienie o swoim koledze/koleżance z grupy, następnie odgadywanie, kto to jest.
III FAZA KOŃCOWA
1. Podsumowanie lekcji: Dzieci samodzielnie próbują skonstruować kilka zdań o sobie: np. I have got blond hair and blue eyes. I have got two brothers and one sister. I have got a dog.
2. Ocena aktywności uczniów.
3. Zadanie domowe: Zadania: 1,2,3, s. 16 – ćwiczenia.
Opracowała: Marzena Sbirenda