Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
mgr Ewelina Czajczyńska
Nauczyciel Zespołu Szkół Usługowo - Gospodarczych w Pleszewie
Data rozpoczęcia stażu - 1 września 2010r
Przewidywana data zakończenia stażu - 31 maja 2013r
Okres stażu - 2 lata 9 miesięcy
§ 8. ust. 2 pkt. 1
uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania do realizacji
Formy realizacji i przewidywane efekty
Dowody realizacji
Terminy realizacji
Aktywny udział w zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikający z potrzeb własnych i szkoły (np. uczeń zdolny; agresja; patologie, praca wychowawcy), w celu umiejętnego rozwiązywania problemów wychowawczych.
zaświadczenia
zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia.
Systematyczne pogłębianie swojej wiedzy dydaktycznej i wychowawczej
Studiowanie literatury fachowej, wyszukiwanie informacji pomocnych w nauczaniu
Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz aktywizujących metod pracy
cały okres stażu
zaświadczenia,
wdrażanie nowej wiedzy we własnej pracy,
bibliografia
Integracja zespołu klasowego.
Organizowanie w klasie imprez ujętych w planie wychowawczym, takich jak np.: Wigilia w celu integracji klasy.
plany wychowawcze
w czasie trwania stażu
Systematyczna współpraca z rodzicami
Współpraca z rodzicami na spotkaniach klasowych – podniesienie efektów w procesie dydaktyczno - wychowawczym.
ankiety
scenariusze spotkań z rodzicami
na bieżąco
Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach fotograficznych na szczeblu szkolnym, powiatowym i ogólnopolskim np. „Świat wokół nas”
Konkursy, wystawy fotograficzne, galeria online. Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni uczniów.
wystawy, fotografie
wg harmonogramu
Utworzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów z mających problem z obsługą komputera.
Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów.
plan zajęć
w czasie trwania stażu
(§ 8 ust. 2 pkt. 2)
wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Zadania do realizacji
Formy realizacji i przewidywane efekty
Dowody realizacji
Terminy realizacji
Wykorzystanie technologii komputerowej do dokumentowania awansu zawodowego.
Opracowanie dokumentacji awansu zawodowego z wykorzystaniem technologii komputerowej.
przygotowana dokumentacja
w czasie trwania stażu
Wykorzystanie technologii komputerowej do wzbogacenia warsztatu pracy.
Kurs dotyczący obsługi dziennika elektronicznego.
Korzystanie z Internetu: poznanie nowinek dydaktycznych, korzystanie z witryn edukacyjnych, śledzenie zmian w prawie oświatowym.
Opracowywanie i udostępnianie pomocy dydaktycznych, prac klasowych, sprawdzianów, testów z wykorzystaniem technologii komputerowej. Wszystkie te działania mają służyć podniesieniu jakości pracy.
zaświadczenia
znajomość prawa oświatowego
przygotowane pomoce dydaktyczne
w czasie trwania stażu
Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy z uczniem
Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy z uczniem zdolnym wykonywanie dyplomów, zaproszeń, podziękowań oraz praca z uczniem słabym – doskonalenie podstawowych umiejętności.
przygotowane materiały
na bieżąco
Promocja szkoły
Wykonywanie prezentacji o szkole ...