Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego |
| |
| |
|Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Barbara Zajchowska |
|Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Konstantego Leliwy Słowińskiego |
|w Głobikowej |
|Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Marzena Prokuska |
|Stopień zawodowy: nauczyciel kontraktowy |
|Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2006r, |
|Data zakończenia stażu: 31 maja 2009r. |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|…………………………… …………………………… |
|podpis dyrektora podpis nauczyciela |
| |
| |
|Głobikowa, 8.09.2006r. |
|Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, |
| | | |uwagi |
| |
|§7 ust. 2 pkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich |
|skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tych działaniach. |
|1. Poznanie procedury awansu |- Analiza przepisów prawa oświatowego |VIII – XI 2006 |Wniosek o rozpocz|
|zawodowego. | | |ęcie stażu. |
| | | |Rozpoczęcie stażu. |
| | | |Materiały o awansie |
| | | |zawodowym z Internetu.|
|Nawiązanie współpracy |- Ustalenie harmonogramu lekcji |IX 2006 |Kontrakt. |
|z opiekunem stażu. |prowadzonych w |Okres stażu. |Konspekty lekcji. |
| |obecności opiekuna oraz hospitacji | |Sprawozdania |
| |lekcji opiekuna. | |z hospitacji. |
| |-Wnioski do dalszej pracy. | | |
| | | | |
|Poznanie zasad |- Analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, |IX – X 2006 | |
|funkcjonowania i |Szkolnego Systemu Oceniania, Programu |2006 | |
|organizacji szkoły. |Wychowawczego Szkoły, Programu |2007 | |
| |Edukacyjnego Szkoły, itp. | | |
| | | | |
| | | | |
|Poszerzanie wiedzy i umiejętności |- Aktywny udział |Wg kalendarza rad. |Potwierdzenia uczestnictwa. |
|(doskonalenie |w dostępnych formach doskonalenia. |Wg kalendarza |Zaświadczenia. |
|własnego warsztatu |- Udział w pracach zespołu |szkoleń |Wypracowane materiały. |
|pracy) w procesie |samokształceniowego. |i warsztatów | |
|aktywnego udziału |- Wprowadzenie metod aktywizujących. |ustalonych przez PODN.| |
|w wewnątrz- | |Wg planu pracy | |
|szkolnym i zewnątrz- | |zespołu. | |
|szkolnym doskonaleniu | | | |
|nauczycieli. | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Obserwacja zajęć |- Hospitacja i omawianie jej wyników. |5 razy w roku |Konspekty |
|prowadzonych przez opiekuna. | | | |
| | | | |
|Prowadzenie zajęć |- Opracowywanie scenariuszy zajęć, |5 razy w roku |Arkusze hospitacji, konspekty |
|w obecności opiekuna. |konsultacje, analiza, ewaluacja. | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Dbanie o pracownię |- Wystrój klasy matematycznej, |Cały czas. |Spis zgromadzonych pomocy. |
|przedmiotową. |fizycznej, gromadzenie materiałów i | | |
| |środków dydaktycznych. | | |
| | | | |
| | | | |
|Gromadzenie |- Zakup nowych, ciekawych pozycji, |Cały czas. |Spis zgromadzonych książek, |
|i aktualizacja własnej |prasy. | |czasopism. |
|biblioteczki | | | |
|przedmiotowej. | | | |
| | | | |
|Wprowadzenie metod |- Stosowanie metod aktywizujących na |Cały czas. |Scenariusze lekcji. |
|aktywizujących. |lekcjach. | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Dokumentowanie |- Gromadzenie dokumentów: świadectw, |Okres stażu. | |
|realizacji planu |zaświadczeń, zdjęć, programów, | | |
|rozwoju. |scenariuszy i innych wynikających | | |
| |ze specyfiki realizowanych zadań. | | |
| |- Stopniowy opis realizacji planu | | |
| |rozwoju, ocena własnych umiejętności. | | |
|Etapowe |-Analizowanie efektów własnej pracy, |Cały czas. | |
|diagnozowanie |wprowadzanie korekt. | | |
|wyników nauczania. | | | |
| | | | |
| | | | |
| |
|§7 ust. 2 pkt 2 |
|Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów |
|społecznych i cywilizacyjnych. |
|Poznanie środowiska |- Wywiad, ankieta, obserwacja, wizyty |Wg potrzeb. |Wykaz spotkań. |
|lokalnego i rodzinnego |domowe, zapraszanie rodziców na | | |
|uczniów. |uroczystości szkolne, klasowe, | | |
| |wycieczki. | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Integracja ze środowiskiem lokalnym. |- Udział w uroczystościach i ...