Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawcy klasowego – klasa VI B
Rok szkolny 2011/2012 – Rokiem Szkoły z Pasją
|ZADANIA |CELE WYCHOWAWCZE |SPOSOBY REALIZACJI |
|1. Zapoznanie |1. Zapoznanie uczniów z |- dyżury |
|z prawami ucznia, |zawartymi w statucie szkoły regulaminami: |- gazetki |
|wdrażanie do |-- oceniania, oceniania zachowania, |- lekcje wychowawcze |
|obowiązków |klasyfikowania, promowania uczniów. |- wybór samorządu |
|szkolnych, rozwijanie |2. Organizowanie dyżurów w klasie, |klasowego |
|samorządowej |odpowiedzialność za pomieszczenia i sprzęty. |- dbanie o estetykę wg |
|działalności uczniów. |3. Mobilizowanie do osiągania |przydzielonych |
| |lepszych |obowiązków |
| |wyników w nauce i |- sprzątanie świata |
| |zachowaniu, tworzenie zespołów pomocy |- samoocena oraz ocena kolegów i koleżanek |
| |koleżeńskiej. |- propozycje wychowawcy |
| |4. Wybór samorządu klasowego. |- „Żyć w radości” |
| |Podział obowiązków. | |
| |5. Współudział uczniów w ocenie | |
| |zachowania. | |
| |6. Korzystanie z pomocy n-la w świetlicy w | |
| |odrabianiu trudnych zadań domowych. | |
| | | |
| |1. Znajomość symboli narodowych. | |
| |2. Rozwijanie poczucia więzi narodowej i | |
| |szacunku dla tradycji oraz symboli | |
|2. Kształtowanie |narodowych. | |
|postaw patriotycznych – uczeń jako członek |3. Moja wieś – moja mała ojczyzna. | |
|wsi, regionu, kraju. |4. Troskliwy stosunek do pamiątek |- sprzątanie świata |
| |kultury i narodowej tradycji. |- Święto Zmarłych |
| |5. Miejsce Polski w Europie i na świecie. |- apele i uroczystości szkolne |
| | |- klasowy opłatek |
| |1. Uczniowie wiedzą, kiedy obchodzimy święto |- walentynki |
| |szkoły. |- Dzień Matki i Ojca |
| |2. Znają motto patrona szkoły oraz hymn |- Dzień Babci i Dziadka |
| |szkoły. |- Dzień Kobiet i Chłopca |
| |3. Biorą udział w |- Dzień Dziecka |
|3. Podtrzymywanie |przygotowaniach |- lekcje muzealne |
|tradycji. |obchodów święta patrona szkoły. |- „Żyć w radości” |
| |4. Pamiętają o rocznicach wybuchu II wojny | |
| |światowej, uchwalenia Konstytucji 3 | |
| |Maja, Narodowe Święto Niepodległości. | |
| |5. Biorą udział w |- lekcje wychowawcze |
| |uroczystościach szkolnych. |- lekcje muzyki |
| | |- konkursy |
| | |- gazetki |
| |1. Świadome unikanie niebezpiecznych sytuacji|- apele |
| |i zagrożeń. |- uroczystości szkolne |
| |2. Uczeń wie, gdzie szukać pomocy. |- wręczanie upominków |
| |3. Uczeń zna nowe zagrożenia i problemy |- „Żyć w radości” |
| |(sekty, terroryzm, przemoc, | |
|4.Zagrożenia i patologie. |cyberprzemoc, używki). | |
| |5. Kształtowanie współodpowiedzialności | |
| |dzieci za stan higieny, ład i porządek w| |
| |szkole. | |
| |6. Ukazywanie zagrożeń związanych z | |
| |nieprzestrze- ganiem zasad higieny | |
| |7. Jak się zdrowo odżywiać. | |
| |8. Zwiększanie aktywności ruchowej uczniów, | |
| |udział w imprezach sportowych | |
| |i rekreacyjnych, racjonalne |- pogadanki |
| |wykorzystywanie wolnego czasu. |- filmy |
| | |- dyżury |
| |1. Poznanie samego siebie. |- prace porządkowe |
| |2. Więzi rodzinne, rola dziecka w |- lekcje wychowawcze |
| |rodzinie. |- spotkania z pedagogiem |
| |3. Rodzina przygotowaniem |- spotkanie z pielęgniarką |
| |do życia społecznego. |szkolną |
| | |- „Żyć w radości” |
| | | |
| |1. Bezpieczne poruszanie się po drogach, | |
| |umiejętność korzystania z zasad | |
| |ruchu drogowego. | |
| |2. Znajomość znaków | |
|5. Uczeń w rodzinie |i sygnałów drogowych. | |
| |3. Kształtowanie współodpowiedzialności | |
| |za bezpieczeństwo w szkole | |
| |(bezpieczeństwo w czasie wycieczek ...