Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Agnieszka Róg Ropczyce, 03. 06. 2013 r.
nauczyciel przedmiotów zawodowych
grupy budowlanej
ZESPÓŁ SZKÓŁ
im. ks. dra Jana Zwierza
ul. Mickiewicza 14, 39-100 Ropczyce
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
za okres od 1.09.2010 r. do 31.05.2013 r.
§7 ust. 1 pkt. 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
Zadanie
1. W ciągu całego okresu stażu uczestniczyłam w pracach Rady Pedagogicznej. W roku szkolnym 2010/2011 pełniłam rolę protokolanta.
Efekty realizacji:
Poprzez uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej i pełnienie roli protokolanta poznałam jaką funkcję pełni Rada Pedagogiczna w szkole oraz jakie posiada kompetencje. Ponadto mogłam poznać aktualną sytuacje wychowawczą w szkole, bieżące problemy oraz planowane działania. Miałam również możliwość spotkania się w gronie pedagogicznym i wymienienia doświadczeń między sobą.
Zadanie
2. Współpracowałam z Radą Rodziców i rodzicami uczniów klas, w których nie byłam wychowawcą poprzez indywidualne spotkania w ciągu roku szkolnego.
Efekty realizacji:
Współpraca z Radą Rodziców układała się bardzo dobrze. Poprzez w/w spotkania nabyłam szerszą wiedzę na temat uczniów, ich problemów dzięki czemu łatwiej mogłam podejść do nich w sposób indywidualny.
Zadanie
3. Jako wychowawca klasy co roku we wrześniu, listopadzie, styczniu i kwietniu organizowałam spotkania z rodzicami, na których oprócz spraw ogólnych prowadziłam rozmowy indywidualne z rodzicami uczniów , którzy sprawiają problemy wychowawcze, mają trudności w nauce. Na spotkaniach zachęcałam rodziców do kontaktu ze mną w ciągu całego roku szkolnego.
Efekty realizacji:
W swojej pracy bardzo cenię sobie współpracę z rodzicami. Oprócz rutynowych spotkań na wywiadówkach staram się także utrzymywać stały kontakt z rodzicami uczniów, zwłaszcza tych, sprawiających trudności wychowawcze czy dydaktyczne. Dzięki temu poznałam sytuację rodzinną swoich podopiecznych, rodzaje problemów, z którymi się borykają.
Osobisty kontakt z rodzicami to pewność tego, iż informacje które uzyskałam są prawdziwe i zgodne z faktycznym stanem, co nie zawsze ma miejsce w przypadku gdy pośrednikiem pomiędzy tymi dwiema stronami są uczniowie.
Zadanie
4. W ramach współpracy z dyrekcją szkoły i gronem pedagogicznym brałam aktywny udział w rekrutacji uczniów szkół gimnazjalnych na terenie naszego powiatu między innymi poprzez uczestniczenie w dniach otwartych szkoły, rozwieszanie plakatów informujących o kierunkach edukacyjnych w naszej placówce, a także poprzez organizację wspólnie z koleżankami panią Katarzyną Piękoś i panią Renatą Kopala 23-24 stycznia 2013 roku "Warsztatów Przyrodniczych dla Szkół Gimnazjalnych".
Efekty realizacji:
Poprzez aktywny udział w rekrutacji ...