Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji
1. Nauczyciel prowadzący: .................................
2. Nauczyciel hospitujący: ...................................
3. Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej:
- temat lekcji poprzedniej: „Odkształcenia – wiadomości ogólne”
- temat lekcji prowadzonej: „Obliczanie przemieszczeń”
- temat lekcji następnej: „Ćwiczenia w obliczaniu przemieszczeń."
4. Data: 09.12.2009 r.
5. Klasa: III TB
6. Miejsce lekcji: pracownia techniczna.
7. Typ szkoły: Technikum
8. Czas trwania lekcji: 45 min.
Cele dydaktyczne
▪ zapoznanie uczniów z metodą obliczania przemieszczeń w dowolnych statycznie wyznaczalnych układach prętowych wg. wzoru Maxwella-Mohra, pozwalającą na wyznaczanie przemieszczeń w określonych miejscach belki
▪ zapoznanie uczniów z praktycznym zastosowanie w/w wzoru
▪ przedstawienie uczniom sposobu postępowania podczas obliczeń
Cele operacyjne
← Uczeń powinien znać:
▪ wzór Maxwella-Mohra
▪ sposób postępowania podczas obliczeń przemieszczeń
← Uczeń powinien umieć:
▪ Objaśnić zastosowanie
wzoru Maxwella-Mohra
▪ Wykonać obliczenia przemieszczeń liniowych i kątowych
Metody nauczania
▪ pogadanka naprowadzająca, dyskusja
Środki dydaktyczne
▪ podręcznik „Wytrzymałość materiałów” Grażyna Janik
Forma pracy
▪ z całą klasą
Przebieg lekcji
1. Część organizacyjna: - zaprowadzenie porządku w klasie po przerwie
- sprawdzenie listy obecności
2. Część nawiązująca:
- podanie tematu i celu lekcji
- przypomnienie na czym polega sprawdzenie warunku sztywności
- przypomnienie rodzaju odkształceń jakie mogą pojawić się w zginanych elementach konstrukcji
3.Część właściwa:
- podanie metody obliczania przemieszczeń w dowolnych statycznie wyznaczalnych układach prętowych wg wzoru Maxwella-Mohra, pozwalającej na obliczanie przemieszczeń w określonych miejscach belki
- podanie i objaśnienie wzoru Maxwella-Mohra
- zapoznanie z praktycznym zastosowaniem w/w wzoru
- podanie sposobu postępowania podczas obliczeń
4. Podsumowanie lekcji przez kierowanie krótkich pytań do uczniów.
Nauczyciel:
...................................................