Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji
1. Nauczyciel prowadzący: .......................................
2. Nauczyciel hospitujący: ........................................
3. Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej:
- temat lekcji poprzedniej: „Ćwiczenia w obliczaniu sił w prętach kratownicy”
- temat lekcji prowadzonej: „Metoda Rittera”
- temat lekcji następnej: „Metoda Rittera - ćwiczenia"
4. Data: 10.04.2013 r.
5. Klasa: II TB
6. Miejsce lekcji: pracownia budowlana
7. Typ szkoły: Technikum
8. Czas trwania lekcji: 45 min.
Cele dydaktyczne
▪ przedstawienie uczniom w jakim celu stosuje się metodę Rittera.
▪ zapoznanie uczniów z warunkami równowagi niezbieżnego układu sił działającego na część kratownicy
▪ przedstawienie uczniom sposobu postępowania podczas obliczeń
Cele operacyjne
← Uczeń powinien znać:
▪ w jakim celu stosuje się metodę Rittera
▪ sposób postępowania podczas obliczeń
← Uczeń powinien umieć:
▪ wyznaczyć punkty Rittera
▪ określić warunki równowagi względem w/w punktów
Metody nauczania
▪ pogadanka naprowadzająca, dyskusja
Środki dydaktyczne
▪ podręcznik „Statyka budowli” Grażyna Janik
Forma pracy
▪ z całą klasą
Przebieg lekcji
1. Część organizacyjna: - zaprowadzenie porządku w klasie po przerwie
- sprawdzenie listy obecności
2. Część nawiązująca:
- podanie tematu i celu lekcji
- przypomnienie co to jest moment statyczny względem dowolnego punktu i w jaki sposób się go oblicza
- przypomnienie wyznaczania prętów zerowych w kratownicy
- przypomnienie sposobu postępowania podczas określania sił w prętach kratownicy metodą analitycznego równoważenia węzłów
3.Część właściwa:
- podanie w jakim celu stosuje się metodę Rittera
- objaśnienie warunków równowagi niezbieżnego układu sił działającego na część kratownicy
- przedstawienie sposobu wyznaczania punków Rittera
- podanie sposobu postępowania podczas obliczeń
4. Podsumowanie lekcji przez kierowanie krótkich pytań do uczniów.
Nauczyciel:
...................................................