Dodaj publikację
Autor
Marianna Wolska
Data publikacji
2013-06-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
2384

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Klasa 2 szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 30,5 KB)

Podgląd treści


Sprawozdanie wychowawcy klasy II za pierwszy semestr roku szkolnego 2011/2012

Klasa II liczy 8 uczniów, w tym 2 dziewczynki i 6 chłopców. Jest zespołem zgranym, aktywnym i zdyscyplinowanym. Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach, sumiennie wykonują swoje obowiązki. Są zawsze przygotowani do lekcji i mają odrobione prace domowe. Na tle klasy wyróżniają się: Kacper K, Konrad B, Maciej K. Uczniowie ci płynnie czytają, bardzo dobrze rozumieją treść nowego tekstu, biegle liczą i zadawalająco opanowali wiadomości praktyczne.

Średnia frekwencja wyniosła 98%.Praca wychowawcza przebiegała zgodnie z planem wychowawczym klasy .Klasa II pracuje podręczniki ,,Witaj szkoło’’ Anny Korcz i Doroty Zagrodzkiej, które pozwalają na realizację programu zgodnego z nową podstawą programową. W ciągu II semestru w klasie II zrealizowano: 246 godzin kształcenia zintegrowanego, 19 godzin muzyki, 20 godzin plastyki, 56 godzin wychowania fizycznego. Razem zrealizowano 242 godziny.

Wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczą w uroczystościach szkolnych z okazji świąt państwowych i imprez okolicznościowych wynikających z kalendarza imprez szkolnych. Pod koniec pierwszego semestru uczniowie klasy II pisali sprawdzian polonistyczno- przyrodniczy i matematyczny mający na celu sprawdzenie wiadomości dzieci za 5 miesięcy nauki. Wyniki sprawdzianu przedstawiają się następująco:

Sprawdzian polonistyczno-przyrodniczy:

12% uczniów klasy uzyskało oceny bardzo dobre,

38% uczniów klasy uzyskało oceny dobre,

38% uczniów klasy uzyskało oceny dostateczne,

12% uczniów klasy dostało oceny dopuszczające.

Sprawdzian matematyczny:

25% uczniów uzyskało oceny bardzo dobre,

62% uczniów uzyskało oceny dobre,

12% uczniów uzyskało oceny dostateczne.

Treści nauczania z poszczególnych edukacji za pierwszy semestr zostały zrealizowane, powtórzone i utrwalone.

I. Edukacja polonistyczna.

Uczniowie chętnie wypowiadają się na każdy temat, ale najczęściej w postaci zdań pojedynczych. Mają ubogi zasób słownictwa. Czytają płynnie i biegle, ale opracowany tekst. Nowy tekst czytają techniką głoskową i sylabową. Piszą płynnie i kształtnie, chociaż w nierównym tempie. Popełniają jeszcze błędy ortograficzne, szczególnie podczas pisania ze słuchu i z pamięci. Znają zasady ortograficzne, ale nie zawsze je stosują. Potrafią układać i rozwijać zdania oraz zapisywać krótkie wypowiedzi.

II. Edukacja matematyczna.

Uczniowie sprawnie dodają i odejmują w zakresie 20, oraz w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego. Potrafią posługiwać się kalendarzem, odczytywać godziny na zegarze i temperaturę na termometrze, dokonywać obliczeń pieniężnych.

III. Edukacja przyrodnicza.

Dzieci rozumieją potrzebę ochrony środowiska, rozróżniają gatunki roślin i zwierząt, znają nazwy pór roku, miesięcy i dni tygodnia. Potrafią bezpiecznie poruszać się po drogach, wiedzą jak zachować się w sytuacjach zagrożenia. Dostrzegają zmiany w przyrodzie w zależności od pór roku, wymieniają zjawiska atmosferyczne, wskazują główne kierunki na mapie.

IV. Aktywność artystyczna i ...