Dodaj publikację
Autor
Marianna Wolska
Data publikacji
2013-06-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
1342

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Klasa 2 szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 12,6 KB)

Podgląd treści

Sprawozdanie wychowawcy kl. II SP na zakończenie roku szkolnego

Stan klasy: 8 uczniów (2 dziewczynki, 6 chłopców)

Klasyfikowanych: 8

Zwolnionych z zajęć: nie ma

Nieklasyfikowanych: nie ma

Frekwencja: 97%

Uczniowie kl. II zazwyczaj odpowiedzialnie wywiązują się ze swoich obowiązków, zgodnie współpracują z zespołem, aktywnie uczestniczą w życiu klasy, wyrażają emocje w sposób nienaruszający praw innych. Są koleżeńscy, szanują rówieśników i dorosłych. Sporadycznie potrzebują wsparcia w rozwiązywaniu problemów szkolnych i napotkanych sytuacjach trudnych lub nietypowych.

Edukacja polonistyczna

Uczniowie w większości wypowiadają się w formie kilku logicznych zdań, poprawnych pod względem gramatycznym, dostrzegają związki przyczynowo – skutkowe i systematycznie wzbogacają wykorzystywany zasób słów. Michał i Paweł odpowiadają na pytania krótkimi, prostymi zdaniami, wymieniają zdarzenia bez powiązań przyczynowo – skutkowych. Czytają płynnie teksty podręcznikowe i we wskazanych lekturach (5 uczniów). Większość uczniów bezbłędnie odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy i znaki informacyjne, dobrze rozumie ich treść. Wszyscy uczniowie czytają poprawnie, płynnie i ze zrozumieniem opracowane teksty podręcznikowe. Poprawnie odtwarzają kształt liter, bezbłędnie przepisują, popełniają nieliczne błędy w pisaniu z pamięci i ze słuchu, przestrzegają poprawności ortograficznej w ramach opracowanego słownictwa. Są to: Konrad, Maciek, Kacper. Do uczniów, którzy nie zawsze dbają o estetykę pisma należą: Paweł, Michał i Dominika.

Edukacja matematyczna

Uczniowie biegle dodają i odejmują w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego, sprawnie obliczają sumy i różnice w zakresie 100, działania z okienkami, sprawnie mnożą i dzielą w zakresie 40. Są to: Maciek, Kacper, Dominika, Konrad, Maja, Paweł i Jan. Pomyłki zdarzają się: Michałowi. W większości samodzielnie analizują, rozwiązują, przekształcają i układają zadania z treścią o różnym stopniu trudności, także na porównywanie różnicowe. Dość sprawnie posługują się zdobytymi wiadomościami w sytuacjach praktycznych: mierzą, ważą, odczytują wskazania termometru i posługują się kalendarzem.

Edukacja przyrodnicza

Uczniowie dostrzegają istotne zmiany zachodzące w przyrodzie w poszczególnych porach roku, prowadzą proste obserwacje pod kierunkiem nauczyciela, znają zależności zachodzące między człowiekiem a środowiskiem, rozumieją potrzebę dbania o przyrodę, znają zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych i potrafią podać przykłady zachowań w sytuacjach zagrożenia.

Edukacja plastyczna i zajęcia techniczne

Wypowiadają się w różnych technikach plastycznych i technicznych, stosują różne środki ekspresji i rozpoznają wybrane dziedziny sztuki.

Edukacja muzyczna

W większości chętnie śpiewają piosenki, aktywnie uczestniczą w zabawach muzyczno – ruchowych. Wiedzą, że muzykę można zapisać i odczytać, znają wybrane instrumenty muzyczne, aktywnie słuchają muzyki oraz wyrażają słowami i gestami swoje doznania.

Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna

Są sprawni fizycznie, poprawnie wykonują ćwiczenia z przyborami i bez przyborów, wykazują dużą aktywność w wykonywaniu zadań ruchowych, współpracują ...