Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Preiss-Piotrowicz
Data publikacji
2013-06-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
123

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji stażu nauczyciela anglisty starającego się o uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 32,3 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: Aleksandra Preiss-Piotrowicz

Nauczany przedmiot: język angielski

Imię i nazwisko opiekuna stażu:

Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2006

Data zakończenia stażu: 30.05.2009

Wstęp

W czasie trwania stażu zrealizowałam zadania przedstawione w Planie Rozwoju Zawodowego i podjęłam dodatkowe inicjatywy, których opis zawarłam w niniejszym opracowaniu.Był to dla mnie czas intensywnej pracy. Przez 2 lata i 9 miesięcy pogłębiałam wiedzę

i umiejętności dydaktyczno-wychowawcze oraz opiekuńcze, doskonaliłam znajomość prawa oświatowego, aktywnie uczestniczyłam w pracach wszystkich organów szkoły, realizowałam zadania ogólnoszkolne, edukacyjne i wychowawcze, podejmowałam róznorodne inicjatywy pracy z młodzieżą. Efektem moich działań było m.in. przyznanie mi w pażdzierniku 2008r. Nagrody Dyrektora Szkoły za wyróżniającą pracę dydaktyczną

i wychowawczą.

Swoją pracę w szkole postrzegam nie tylko w sferze opieki nad rozwojem intelektualnym i emocjonalnym moich uczniów, przekazywaniem wiedzy i wysiłków wychowawczych w czasie zajęć dydaktycznych. Dużo czasu poświęcam również na organizowanie zajęć pozaszkolnych: dyskotek, wycieczek, rajdów - chcąc dostarczyć młodym ludziom dodatkowych bodźców, które wspomogą ich rozwój społeczno-kulturalny. Ten element mojej pracy w szkole uważam za szczególnie ważny i cenny, a realizować go mogłam będąc przez 7 lat opiekunem Samorządu Szkolnego a od tego roku szkolnego opiekunem Szkolnego Koła Turystyki. Podczas stażu na stopień nauczyciela mianowanego obrałam sobie ten właśnie kierunek, jako jeden z celów.

Sprawozdanie z realizacji podjętych zadań przedstawiam zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

§ 7. 1. 1 Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb środowiska lokalnego.

Okres stażu przebiegał w atmosferze ścisłej i owocnej współpracy z dyrektorem szkoły, opiekunem stażu, radą pedagogiczną,pedagogiem szkolnym, uczniami, rodzicami oraz instytucjami wspomagającymi pracę szkoły.

Co roku, we wrześniu będąc członkiem Zespołu humanistycznego brałam udział w opracowywaniu planu pracy zespołu przedmiotów humanistycznych. Przygotowywałam plany konkursów języka angielskiego szkolnych i międzyszkolnych, , plany wyjść i wycieczek ,w których moi wychowankowie brali udział.

Uczestniczyłam w pracach Rady Pedagogicznej, pełniąc kilkakrotnie obowiązki protokolantki posiedzeń.

Wraz z zepołem anglistów współtworzyłam przedmiotowy system oceniania, który jest dla mnie podstawą w ocenianiu osiągnięć uczniów z mojego przedmiotu

Co roku, pełniąc funkcję Opiekuna Samorządu Szkolnego, po zapoznaniu się z opinią i potrzebami Samorządu Uczniowskiego tworzyłam plan pracy. Systematyczne spotkania z młodzieżą, nie dotyczące spraw ściśle dydaktycznych, pozwoliły mi bliżej poznać ...