Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: Aleksandra Preiss-Piotrowicz
Nauczany przedmiot: język angielski
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2006
Data zakończenia stażu: 30.05.2009
Wstęp
W czasie trwania stażu zrealizowałam zadania przedstawione w Planie Rozwoju Zawodowego i podjęłam dodatkowe inicjatywy, których opis zawarłam w niniejszym opracowaniu.Był to dla mnie czas intensywnej pracy. Przez 2 lata i 9 miesięcy pogłębiałam wiedzę
i umiejętności dydaktyczno-wychowawcze oraz opiekuńcze, doskonaliłam znajomość prawa oświatowego, aktywnie uczestniczyłam w pracach wszystkich organów szkoły, realizowałam zadania ogólnoszkolne, edukacyjne i wychowawcze, podejmowałam róznorodne inicjatywy pracy z młodzieżą. Efektem moich działań było m.in. przyznanie mi w pażdzierniku 2008r. Nagrody Dyrektora Szkoły za wyróżniającą pracę dydaktyczną
i wychowawczą.
Swoją pracę w szkole postrzegam nie tylko w sferze opieki nad rozwojem intelektualnym i emocjonalnym moich uczniów, przekazywaniem wiedzy i wysiłków wychowawczych w czasie zajęć dydaktycznych. Dużo czasu poświęcam również na organizowanie zajęć pozaszkolnych: dyskotek, wycieczek, rajdów - chcąc dostarczyć młodym ludziom dodatkowych bodźców, które wspomogą ich rozwój społeczno-kulturalny. Ten element mojej pracy w szkole uważam za szczególnie ważny i cenny, a realizować go mogłam będąc przez 7 lat opiekunem Samorządu Szkolnego a od tego roku szkolnego opiekunem Szkolnego Koła Turystyki. Podczas stażu na stopień nauczyciela mianowanego obrałam sobie ten właśnie kierunek, jako jeden z celów.
Sprawozdanie z realizacji podjętych zadań przedstawiam zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
§ 7. 1. 1 Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb środowiska lokalnego.
Okres stażu przebiegał w atmosferze ścisłej i owocnej współpracy z dyrektorem szkoły, opiekunem stażu, radą pedagogiczną,pedagogiem szkolnym, uczniami, rodzicami oraz instytucjami wspomagającymi pracę szkoły.
Co roku, we wrześniu będąc członkiem Zespołu humanistycznego brałam udział w opracowywaniu planu pracy zespołu przedmiotów humanistycznych. Przygotowywałam plany konkursów języka angielskiego szkolnych i międzyszkolnych, , plany wyjść i wycieczek ,w których moi wychowankowie brali udział.
Uczestniczyłam w pracach Rady Pedagogicznej, pełniąc kilkakrotnie obowiązki protokolantki posiedzeń.
Wraz z zepołem anglistów współtworzyłam przedmiotowy system oceniania, który jest dla mnie podstawą w ocenianiu osiągnięć uczniów z mojego przedmiotu
Co roku, pełniąc funkcję Opiekuna Samorządu Szkolnego, po zapoznaniu się z opinią i potrzebami Samorządu Uczniowskiego tworzyłam plan pracy. Systematyczne spotkania z młodzieżą, nie dotyczące spraw ściśle dydaktycznych, pozwoliły mi bliżej poznać ...